شکایت FBI از اپل بخاطر عدم همکاری در باز کردن قفل آیفون

تاریخ انتشار : چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1399

به گزارش نبض بازار و به نقل از Cult of Mac، پلیس فدرال آمریکا پس از 4 ماه تلاش بالاخره توانست گوشی محمد سعید الشمرانی، عامل تیراندازی در پایگاه هوایی پنساکولا را آنبلاک کند. این اتفاق باعث مرگ 4 نفر شد و پلیس فدرال با باز کردن گوشی این فرد توانست به ارتباط این فرد با گروه القاعده پی برد. این در حالیست که اپل از همکاری با FBI برای بازکردن قفل گوشی آیفون این شخص سر باز زد.

دادستان کل ایالات متحده با متهم کردن اپل به عدم همکاری در این پرونده این مشکل را ناامید کننده خواند و گفت: باز کردن گوشی اپل تنها از طریق صاحب گئوشی امکان پذیر است. اما در پرونده هایی که صاحب گوشی ممکن است یک قاتل خطرناک و یا یک قاچاقچی انسان باشد، طراحی اپل می تواند یک خطر عمومی به شمار برود و غیرقابل قبول است.

رئیس FBI نیز از زمان صرف شده برای بازکردن قفل آیفون انتقاد کرد و هزینه این کار را نیز از مالیات دهندگان دریافت شده است. اپل در توضیح این موضوع گفته است: این موضوع نمی تواند این شرکت را مجبور به ساخت درب پشتی در محصولاتش کند. اپل در هیچ کدام از محصولاتش از درب پشتی استفاده نکرده و بدنی ترتیب امکان کمک به پلیس آمریکا وجود ندارد. اپل معتقد است که تضعیف رمزگذاری می تواند مشکلات بزرگتری از جمله حملات هکی را به دنبال داشته باشد.