پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / مردم مصنوعات طلا نمی‌خرند

تاریخ انتشار : يکشنبه، 11 خرداد 1399

 نبض بازار: در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا بار دیگر به کانال هزار و ۶۰۰ دلار بازگشت و روند کاهشی به خود گرفت. با این حال، عدم قطعیت ناشی از تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شد، فلز زرد به روند صعودی بازگردد و در آخرین روز از معاملات (روز جمعه) به هزار و ۷۲۹ دلار در هر اونس برسد. بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت با اشاره به افزایش مناقشات میان پکن و واشینگتن و همچنین افت ارزش دلار، روند صعودی قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند.

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان هفته ارزان خواهد شد؟ گفت: قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته روند افزایشی گرفت. به طوری‌که هر مثقال طلای ۱۷ عیار سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه هم با ۲۰۰ هزار تومان حباب در کانال هفت میلیون و ۳۸۰ هزار قرار گرفت. این روزها علت نوسان قیمت طلا به افزایش قیمت انس جهانی و نوسان قیمت دلار ارتباط دارد. چنانچه روند بازار آرام باشد قیمت طلا نیز روند باثباتی خواهد داشت.
ابراهیم محمدولی افزود: به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان هفته نوسان داشته باشد. با افزایش یک باره قیمت‌ها مردم مصنوعات طلا نمی‌خرند. در حال حاضر تقاضا برای خرید سکه و طلاهای آب شده بیشتر از مصنوعات طلاست.

او اظهار کرد: سکه طرح جدید نیز به با قیمت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه به قیمت سه میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت دو میلیون و ۸۰ هزار تومان، سکه گرمی به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.