سخنان احساسی ماسک پس از پرتاب تاریخی: ۱۸ سال برای این هدف کار کردیم

تاریخ انتشار : دوشنبه، 12 خرداد 1399

 نبض بازار: ایلان ماسک در این کنفرانس حرف‌های خود را با اشاره به کار سخت کارکنان اسپیس ایکس و ناسا و اهمیت این کار شروع کرد و از کنترل احساسات خود سخن گفت:

«من امروز کاملا احساساتی شده‌ام و صادقانه بگویم که صحبت کردن برایم تقریبا سخت است. ۱۸ سال برای این هدف کار کردیم، بنابراین باور کردن اتفاقی که افتاده، سخت است. هنوز فضانوردان به ایستگاه فضایی نرسیده‌اند و باید آن‌ها را سالم به زمین برگردانیم و چندین بار این کار را تکرار کنیم.»

ایلان ماسک در ادامه صحبت‌های خود به ساخت این فضاپیما توسط انسان و برای انسان اشاره کرد. به اعتقاد ماسک بشریت باید برای چنین روزی هیجان‌زده باشد. مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرد:

«من فکر می‌‌کنم این چیزی است که برای ایالات متحده آمریکا اهمیت ویژه‌ای دارد، اما برای تمام افراد جهان که به کاوش و اکتشاف در فضا علاقه دارند، جذاب است. این موضوعی است که فکر می‌کنم بشریت باید بخاطر آن افتخار کند و هیجان‌زده شود.»

 

ایلان ماسک

ایلان ماسک در صحبت‌هایش به هیجان بالای خود برای پرتاب روز چهارشنبه اشاره کرد، پرتابی که به علت شرایط جوی لغو و به شب گزشته موکول شد، با این حال برای پرتاب اصلی نگرانی نداشته:

«به اندازه کافی عجیب است اما امروز، نمی‌دانم، احساس می‌کردم که همه چیز درست پیش می‌رود و نگرانی نداشتم.»

ماسک در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد:

«پردازش کلمات کمی سخت است. فکر می‌کنم در این لحظه نتوانسته‌ام به احساساتم شکل دهم. این خوشبختانه اولین قدم در سفر به سمت تمدن در مریخ است که پایه در ماه دارد و در آن سوی زمین گسترش پیدا می‌کند.»

ماسک در حرف‌های خود به امکان سفر میلیون‌ها نفر به سیارات دیگر اشاره کرد که البته با پرتاب موفق فضانوردان ناسا، می‌توان به چنین هدفی دست پیدا کرد. به گفته ماسک انسان باید بتواند در چندین سیاره زندگی کند و این هدف مهمی است که همه باید به آن فکر کنند. در حالی که مدیرعامل اسپیس ایکس به ارسال ماهواره‌ها در صحبت‌های خود اشاره کرد، هدف اصلی را زندگی در فراتر از زمین دانست.

ایلان ماسک در پاسخ به سوالی درباره زمان سفر به ماه گفت:

«من در این زمینه خوشبین هستم. حدس می‌زنم و البته امیدوارم در ۲ سال آینده به این هدف دست پیدا کنیم، اما شاید ۴ سال دیگر انجام شود. اگر انجام این سفر بیشتر از ۴ سال طول بکشد، تعجب می‌کنم.»

ماسک در صحبت‌های خود به سال ۲۰۰۸ و احتمال ورشکستگی شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس اشاره کرد. اسپیس ایکس با قراردادها توانست از ورشکستگی نجات پیدا کند و به جایگاه کنونی برسد. به گفته ماسک هنوز این ماموریت با موفقیت به پایان نرسیده چرا که باید فضانوردان به زمین بازگردانده شوند که این کار از فرستادن آن‌ها، سخت‌تر است و اسپیس ایکس باید خطر ورود آن‌ها به زمین را کاهش دهد.