دولت به چه کسانی زمین رایگان می‌دهد؟

تاریخ انتشار : دوشنبه، 12 خرداد 1399

 نبض بازار:  علیرضا تابش در آیین امضای تفاهمنامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن برای افراد معلول و بانوان سرپرست خانواده اظهار کرد: در فاز اول این تفاهمنامه ۱۵۰۰ واحد ساخته و تا پایان سال جاری تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این تفاهمنامه توسط ستاد اجرایی فرمان امام تامین می‌شود، گفت: برای ساخت این واحدها چنانچه مددجو زمین نداشته باشد بنیاد مسکن در هر جایی که زمین داشته باشد آن را به صورت رایگان اختصاص خواهد داد. احتمالا از ۱۵۰۰ واحد ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر زمین رایگان دریافت خواهند کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: اگر امکان دریافت تسهیلات با سود ۴ درصد برای افراد معلول و بانوان سرپرست خانواده وجود داشته باشد ما این وام را در اختیار آنها قرار داده تا بتوانند زیربنای واحد مسکونی را افزایش دهند.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی نیز در این مراسم با یادآوری اینکه این سازمان با مشارکت دستگاه‌های مختلف برای مددجویان مسکن می‌سازد، گفت: در این رابطه طی ۱۶ ماه اخیر ساخت ۲۱ هزار واحد تسهیل شده است. در این زمینه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و خیرین مسکن‌ساز مشارکت خوبی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: همچنین از ظرفیت نیروی زمینی سپاه و ستاد محرومیت زدایی سپاه برای ساخت مسکن در مناطق خاص استفاده کرده‌ایم.

قبادی دانا با بیان اینکه در فاز اول همکاری با بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم ۱۵۰۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود، افزود: واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر برای افراد دارای معلولیت شدید و بانوان سرپرست خانوار هم مدنظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بر این اساس ۷۵ درصد از منابع مالی را بهزیستی و ۲۵ درصد را قرارگاه خاتم الانبیاء تامین می‌کند. ضمن اینکه بنیاد مسکن نیز تسهیلات خوبی را برای تامین زمین در نظر گرفته است.

وی گفت: هزینه ساخت هر متر مربع از این واحدهای مسکونی ۱۵۵۰۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این تعداد واحد تا پایان سال در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم