13 نوع کفش پاشنه‌دار که تمام خانم‌ها باید بشناسند

تاریخ انتشار : پنجشنبه، 15 خرداد 1399

 نبض بازار: تمام خانم‌ها کم و بیش با انواع پاشنه کفش آشنایی دارند و مدل‌های مختلف کفش پاشنه دار دخترانه و زنانه را می‌شناسند. اما دنیای کفش پاشنه بلند مجلسی و اسپرت گسترده‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید؛ از انواع پاشنه بلند لژدار و بوت و نیم بوت پاشنه دار تا صندل و کفش اسپرت پاشنه پهن. برای انتخاب کفش مناسب، شناختن انواع پاشنه اهمیت زیادی دارد. در این مطلب شما را با 13 نوع پاشنه مختلف که بسیار پرکاربرد هستند آشنا می‌کنیم و معایب و مزایای هر کدام از آن‌ها را برمی‌شماریم.

کفش زنانه

۱. پاشنه بلاک (Block Heel)

پاشنه بلاک نه تنها خوش فرم دیده می‌شود بلکه خیلی هم محکم است. این نوع پاشنه وزن بدن را روی پا به شکل درستی تقسیم می‌کند و فشار را از روی پنجه برمی‌دارد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود پاشنه بلاک جزو کفش‌های راحت باشد.

 

پاشنه کوبایی

۲. پاشنه کفش کوبایی (Cuban Heel)

پاشنه کوبایی از کفش‌های پاشنه دار کلاسیک مردانه الهام گرفته شده است. این نوع پاشنه در انواع کفش‌های آکسفورد، لوفر، نیم بوت و دیگر کفش‌های زنانه جلوبسته و بنددار رسمی به کار می‌رود. اندازه‌ی این مدل پاشنه، معمولا کوتاه یا متوسط و فرم آن کمی مخروطی است.

 

مدل صندل مجلسی زنانه 2018

۳. پاشنه کاما (ویرگولی) (Comma Heel)

از اسم این مدل پاشنه معلوم است که فرمی شبیه به کاما یا همان ویرگول انگلیسی دارد. فرم هلالی و ظریف این پاشنه، شکلی منحصربه‌فرد و چشمگیر به آن می‌دهد که استایلیست‌ها و طراحان مد همیشه به آن علاقه‌مندند.

 

نیم بوت پاشنه دار

۴. پاشنه کفش مخروطی (Cone Heel)

پاشنه‌های مخروطی معمولا از بالا حالتی ضخیم و محکم دارند و در پایین شکلی باریک و ظریف پیدا می‌کنند. این مدل پاشنه که در انواع کفش زنانه با ارتفاع‌های مختلف به کار می‌رود، همیشه کاربردی و روی مد است.

 

کفش پاشنه بلند مجلسی

۵. پاشنه کفش دکوری (Decorative Heel)

چیزی رویایی‌تر از پاشنه‌های تزیین شده و دکوری در یک کفش زنانه وجود دارد؟ وقتی طراحان ذهن خلاق خود را آزاد بگذارند، می‌توانیم شاهد پیدایش یک فرم خاص از پاشنه باشیم و برای مهمانی‌‌ها کفشی رویایی به پا کنیم.

 

فلر

۶. پاشنه فلر (Flare Heel)

درست مانند شلوارهای جین فلر (Flared Jeans) یا آنچه با نام شلوار جین دم پا می‌شناسیم، این مدل پاشنه هم متعلق به مد دهه‌ی 70 است، اما همچنان کاراکتری محبوب در دنیای مد محسوب می‌شود. پس از انتخاب آن نترسید.

 

پاشنه بلند

۷. پاشنه بلند (High Heel)

پاشنه‌های بلند می‌توانند در هر فرم و شکلی در کفش‌های زنانه به کار بروند. وقتی از پاشنه بلند حرف می‌زنیم منظورمان پاشنه‌هایی است که ارتفاع آن‌ها به 10 سانتی‌متر و بیشتر هم می‌رسد. این مدل پاشنه در انواع کفش مجلسی و مهمانی زنانه از صندل تا کفش‌های جلوبسته و کلاسیک به کار می‌رود.

 

شلوار لاتکس

۸. پاشنه کفش گربه‌ای (Kitten Heel)

پاشنه مدل گربه‌ای برای دو دسته از خانم‌ها مناسب است؛ آن‌هایی که با راه رفتن روی پاشنه بلند راحت نیستند و خانم‌های قد بلندی که دلشان نمی‌خواهد از لذت پوشیدن کفش پاشنه بلند محروم شوند.

این مدل پاشنه زنانه معمولا نازک و ارتفاع آن زیر 7 سانتی‌متر است.

 

مدل کفش پاشنه دار اسپرت زنونه شیک

۹. پاشنه متوسط (Medium Heel)

کفش‌هایی با پاشنه متوسط برای استفاده روزمره یا اداری بهترین انتخاب هستند. ارتفاع آن‌ها بین 7 تا 10 سانتی‌متر است و بنابراین فشار زیادی را به پاشنه پا وارد نمی‌کنند و می‌توانید در طول روز از آن‌ها استفاده کنید.

 

کفش پاشنه بلند

۱۰. پاشنه باریک (Slim Heel)

این مدل پاشنه، جذاب‌ترین انتخاب برای استایل شب و مهمانی‌های بزرگ است. فرم باریک و بلند این پاشنه، پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهد و روی حالت راه رفتن شما تاثیر می‌گذارد.

 

پاشنه قرقره ای

۱۱. پاشنه قرقره‌ای (Spool Heel)

این مدل پاشنه حالتی دکوراتیو و تزیینی دارد که از مد و سبک دوره باروک (Baroque) الهام گرفته شده است. فرم این پاشنه شبیه ساعت شنی و برای استایل مجلسی مناسب است.

 

تیپ زنانه

۱۲. پاشنه مربعی (Square Heel)

شکل پاشنه‌های مربعی به پاشنه‌های بلاک (Block Heels) نزدیک است، این نوع پاشنه‌ها ضخیم و مربعی شکل هستند و در ترکیب با کفش‌های روباز با پنجه‌ی باریک، یک شکل کامل و زیبا را به وجود می‌آورند.

 

کفش پاشنه بلند لژدار

۱۳. پاشنه خیلی بلند (Very High Heel)

ارتفاع کفش پاشنه بلند می‌تواند به 20 سانتی‌متر و بیشتر هم برسد. درست همینجاست که می‌توان از پاشنه‌های خیلی بلند حرف زد. برای این که بتوانید این مدل پاشنه را بپوشید و بدون این که شبیه یک بند باز باشید راه بروید، معمولا تنها در کفش پاشنه بلند لژدار از آن استفاده می‌شود. به این ترتیب پا بیش از اندازه کشیده نمی‌شود و راه رفتن با کفش آسان‌تر خواهد بود.

کلام آخر

در آخر برای این که با کفش پاشنه دار آشتی کنید و موقع پوشیدن پاشنه بلند راحت‌تر باشید، لازم است  ترفندهای پوشیدن کفش پاشنه بلند را بدانید!