تاریخ احتمالی معرفی سری گلکسی نوت ۲۰ مشخص شد؛ زوم ۵۰ برابری و فوکوس لیزری

تاریخ انتشار : شنبه، 17 خرداد 1399

 نبض بازار: سامسونگ هر سال سری گلکسی نوت را در اواسط تابستان معرفی می‌کند و ظاهرا امسال هم علیرغم بحران کرونا تغییری در این زمانبندی رخ نخواهد داد. بر اساس چندین گزارش مختلف رویداد رونمایی از پرچمدارهای سری گلکسی نوت ۲۰ در ۱۵ مرداد ماه و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

با نزدیک شدن به موعد معرفی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی فولد ۲ میزان گمانه‌زنی و انتشار شایعات درباره آنها هم به بالاترین سطح رسیده است. در هفته‌های اخیر برخی قابلیت‌ها و رندرهای ۳ بعدی منتسب به این گوشی‌ها دست به دست شده که با توجه به اعتبار منابع افشا کننده نظیر OnLeaks می‌توان روی درست بودن آنها تا حدودی حساب باز کرد.

انتشار رندر منتسب به گلکسی نوت ۲۰ پلاس سامسونگ

جدیدترین افشاگری صورت گرفته در مورد گلکسی نوت ۲۰ پلاس به ساختار دوربین این پرچمدار می‌پردازد. به گفته IceUniverse گلکسی نوت ۲۰ پلاس از دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد اما به جای سنسور سه بعدی ToF به حسگر فوکوس لیزری مجهز خواهد شد. این سنسور 1/1.33 اینچی از نوع Bright HM1 است که در S20 الترا هم به کار رفته است.

سنسور ۱۲ مگاپیکسلی پشت لنز الترا واید هم «ایزوسل Fast 2L3» است که ابعادی 1/2.55 اینچی داشته و به فوکوس خودکار با تشخیص فاز مجهز است. در کنار این دو حسگر یک دوربین تله فوتوی پریسکوپی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سامسونگ Slim 3M5 هم قرار خواهد گرفت. این حسگر از مدل به کار رفته در S20 الترا کوچکتر بوده و به جای زوم ۱۰۰ برابری به ۵۰ برابر محدود خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار گلکسی نوت ۲۰ باید به نمایشگر ۶.۹ اینچی AMOLED با رزولوشن +WQHD و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد. گلکسی فولد ۲ هم میزبان پنلی ۷.۵۹ اینچی با رزولوشن ۲۲۱۳ در ۱۶۸۹ پیکسل و نرخ رفرش ۲۰ هرتزی خواهد بود که قطر آن در حالت بسته شدن به ۶.۳۲ اینچ محدود می‌شود.

منبع:

GSMarena ، Gizmo China