گوگل مپس با قابلیت‌های جدید برای مقابله با شیوع کرونا به‌روز شد

تاریخ انتشار : چهارشنبه، 21 خرداد 1399

 نبض بازار:  جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا است و حالا گوگل تصمیم گرفته با استفاده از ویژگی‌های جدید در گوگل مپس به مردم در این مسیر کمک کند.

گوگل ویژگی جدیدی را برای کاربران در سراسر جهان عرضه کرده که توسط آن می‌توان به میزان شلوغ بودن یک ایستگاه پی برد. این قابلیت به افراد در برنامه‌ریزی برای استفاده از وسایل حمل و نقل کمک می‌کند تا کمتر در مناطق شلوغ حضور پیدا کنند. برای اینکار تنها کافیست نام ایستگاه را در نقشه گوگل جستجو کنید یا روی آن ضربه بزنید تا به تابلوها و همچنین اطلاعات شلوغ بودن ایستگاه دسترسی پیدا کنید.

بر اساس اعلام این شرکت، گوگل مپس اطلاعات پیرامون اختلال در سیستم حمل و نقل عمومی، پاسگاه‌های مرزی و مراکز تست کووید-۱۹ را اعلام می‌کند. در صورتی که در یکی از کشورهای آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کلمبیا، فرانسه، هند، مکزیک، هلند، تایلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا احتمال توقف سرویس‌های عمومی وجود داشته باشد، برای کاربران پیام ارسال می‌شود. این پیام زمانی که در صفحه ناوبری، سیستم حمل و نقل عمومی را انتخاب کنید، ظاهر می‌شود.

زمانی که بدنبال مسیرهای حمل و نقل عمومی باشید، هشدارهای مرتبط از آژانس‌های حمل و نقل پیرامون اقدامات احتیاطی اجباری که باید انجام دهید مانند استفاده از ماسک، به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

 

 

برخی کشورها در سراسر جهان تصمیم گرفته‌اند که فعالیت قطارها و اتوبوس‌ها را کاهش دهند. هدف اصلی از این اقدام، ماندن مردم در خانه و کاهش قرارگیری آن‌ها در معرض کووید-۱۹ است.

 

کاربران در کشورهای کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا زمانی که از مرزهای بین‌المللی عبور کنند، هشدار دریافت خواهند کرد. گوگل مپس به کاربران گوشزد می‌کند که شاید محدودیت‌هایی وجود داشته باشد و افراد باید بررسی کنند که آیا امکان ورود به کشور توسط این نقطه مرزی امکان‌پذیر است یا خیر.

 

پیشنهاد مراکز پزشکی به افراد یکی از دیگر از ویژگی‌هایی است که در گوگل مپس تغییراتی را تجربه کرده. این سرویس هم اکنون به کاربران اعلام می‌کند که تمام مراکز بهداشتی قادر به انجام تست کرونا نیستند و با توجه به شرایط پزشکی، شما را به مرکز مناسب هدایت می‌کند.

منبع: GSMArena