کریم حبیب: تاثیر ویروس کرونا بر طراحی محصولات کیا موتورز قطعی است

تاریخ انتشار : پنجشنبه، 22 خرداد 1399

نبض بازار: از زمان گسترش کووید-19 در جهان، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و طراحان خودرو به دنبال روش‌هایی برای مقابله با ویروس‌ها و دیگر ذرات بیماری‌زا بوده‌اند. حال نوبت به کیا و مدیر طراحی این کمپانی یعنی کریم حبیب رسیده است.

آقای حبیب که اخیرا سکان هدایت دپارتمان طراحی کیا را در اختیار گرفته، معتقد است ویروس کرونا طراحی محصولات آتی این خودروساز کره‌ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بر اساس پیش‌بینی‌های وی، سطوح قسمت‌های مختلف کابین اتومبیل‌ها در آینده نه‌چندان دور از موادی متفاوت - مثل مس - ساخته خواهند شد.

 

مدیر طراحی کیا در مصاحبه اخیری که با مجله ماشین انگلستان (Car Magazine) انجام داده، گفته:

ما با روان‌شناسان و مردم‌شناسان در رابطه با اینکه خلق و خوی عموم مردم چه سمت و سویی به خود خواهد گرفت، گفتگو خواهیم کرد. چیزهایی وجود دارند که از قبل درباره آنها صحبت کرده‌ایم: آیا ما می‌توانیم از پوشش‌های ضد ویروس در داخل کابین استفاده کنیم؟ آیا می‌توان از حرارت یا نور فرابنفش برای ضدعفونی کردن سطوح کمک گرفت؟
این‌ها برخی از موضوعاتی هستند که باید به‌زودی درباره آنها فکر کنیم. بنابراین بله، کووید-19 شیوه طراحی خودروها در آینده را خیلی زیاد تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

آنطور که آقای حبیب افزوده، ویروس کرونا می‌تواند علاوه‌بر کیا، برنامه‌های خودروسازان زیادی را بهم بریزد، زیرا بسیاری از آنها در حال توسعه مدل‌ها یا سرویس‌های حمل و نقل اشتراکی هستند.

طراح کانادایی-لبنانی و معروف جهان خودرو که سابقه فعالیت در شرکت‌های ب‌ام‌و و اینفینیتی را نیز در کارنامه دارد، در ادامه صحبت‌هایش گفته پاندمی کووید-19 شیوه زندگی را تغییر داده و این امر صرفا مربوط به ماه‌های اخیر نیست، بلکه سال‌های آینده را نیز در بر می‌گیرد.

 

کریم حبیب اضافه کرده:

در گذشته ما به موضوعاتی چون مسائل اقتصادی، سفرهای مشترک و حمل و نقل عمومی می‌پرداختیم. از این به بعد باید دید به خاطر پدیده فاصله‌گیری اجتماعی این موضوعات به چه سمتی خواهند رفت. الزامات جدید آثار بلندمدتی روی رفتارها خواهند داشت. حالا این در رابطه با خودروها به چه معناست؟ فکر می‌کنم باید منتظر بمانیم و ببینیم...

 

ناگفته نماند کریم حبیب در سال 1970 میلادی در بیروت متولد شده و در کودکی به کانادا مهاجرت کرده است. او در سال 1998 به استخدام شرکت ب‌ام‌و درآمد و مدل‌هایی مثل سری 5 E60 و سری 7 F01 را برای باواریایی‌ها طراحی کرد. در سال 2017 آقای حبیب به اینفینیتی نقل مکان کرد، اما نتوانست زیاد در این برند لوکس دوام بیاورد و تنها پس از دو سال شرکت کیا را برای ادامه فعالیت برگزید.

منبع:

carscoops