BOE در تامین نمایشگر آیفون ۱۲ ناکام ماند؛ تداوم اتکای اپل به سامسونگ

تاریخ انتشار : شنبه، 24 خرداد 1399

نبض بازار: کمپانی چینی BOE قرار بود بخشی از نمایشگرهای آیفون ۱۲ را تامین کند اما ظاهرا کیفیت پنل های آنها به حدی نبوده که کوپرتینویی‌ها را راضی کند. این شرکت قبلا هم در آزمون کیفی سامسونگ ناکام مانده بود.

اپل از مدت‌ها قبل با هدف کاهش اتکا به سامسونگ دیسپلی به دنبال تامین کننده‌های جدید برای نمایشگر آیفون است. یکی از این امیدهای آنها BOE بود اما بر اساس گزارش‌های جدید پنل OLED این شرکت از آزمون‌های کیفی سربلند بیرون نیامده است.

BOE قبل با تولید پنل‌های به کار رفته در مک بوک و آیپد توانایی‌های کیفی خود را برای اپل ثابت کرده بود و به همین خاطر در لیست شرکای احتمالی قرار گرفت. این شرکت قرار بود نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ مکس را تامین کند و حضور در فهرست تولیدکنندگان OLED شرکت معتبری مثل اپل، موفقیتی بزرگ برای آنها به شمار می آمد.

 

هرچند رویای آنها برای ایفای نقش در کنار سامسونگ دیسپلی و ال‌جی نقش بر آب شده اما در همین گزارش از آنها به عنوان تامین کننده احتمالی نمایشگر آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ نام برده شده است.

با کنار رفتن این شرکت از بازی بزرگ حالا تنها سامسونگ و ال جی باقی مانده‌اند و بخش اصلی پروژه هم طبق روال سال‌های گذشته برعهده سامسونگ قرار خواهد داشت. هرچند سامسونگ خود از بازیگران بزرگ بازار نمایشگر است اما به گفته برخی منابع با هدف کاهش قیمت پرچمدارهای سری گلکسی S30 در پی استفاده از محصولات BOE بود که در نهایت به خاطر کیفیت کمتر از حد انتظار از آن منصرف شد.

BOE که نمایشگر پرچمدار هواوی P40 را تولید کرده، بزرگترین عرضه کننده پنل LCD در دنیاست و انتظار می‌رود تا سال آینده کیفیت مدل‌های OLED را نیز به سطح مد نظر اپل و سامسونگ ارتقا دهد.

منبع:

wccftech