قابلیت ارسال توییت صوتی به توییتر اضافه شدقابلیت ارسال توییت صوتی به توییتر اضافه شد

تاریخ انتشار : پنجشنبه، 29 خرداد 1399

 نبض بازار: توییتر از قابلیت ضبط صدا و پیوست آن به توییت‌ها رونمایی کرد. توییتر می‌گوید این قابلیت ابتدا برای iOS فعال می‌شود و از حالا در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته است.

توییتر از قابلیت ضبط صدا و پیوست آن به توییت‌ها رونمایی کرد. توییتر می‌گوید این قابلیت ابتدا برای iOS فعال می‌شود و از حالا در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته است.

توییتر با انتشار پستی در وبلاگ این شرکت در مورد این قابلیت گفت:

«برخی اوقات ۲۸۰ کارکتر کافی نیست و در برخی گفتگوها نکته‌های ظریف از قلم می‌افتند. بنابراین از امروز قابلیت جدید ضبط صدای خودتان را آزمایش می‌کنیم که نحوه تعامل شما با دیگران را دوستانه‌تر می‌کند.»

در صورتی که این قابلیت برای شما فعال شده باشد، حین ایجاد توییت جدید آیکن کوچکی که شبیه امواج صداست را کنار آیکن دوربین می‌بینید. با ضربه زدن روی آن دکمه قرمز رنگ ضبط صدا در پایین صفحه پدیدار شده و با ضربه زدن روی آن ضبط شروع می‌شود.

توییتر می‌گوید به کمک این قابلیت می‌توان تا ۱۴۰ ثانیه صدا را ضبط و در قالب توییت ارسال کرد. در صورتی که کاربر نیاز به زمان بیشتری داشته باشد می‌تواند به صحبت کرده ادامه دهد. پس از گذر کردن از محدودیت زمانی، ادامه فایل صوتی به طور اتوماتیک ارسال می‌شود.

آنطور که در بخش پشتیبانی سایت توییتر نوشته شده، فاصل صوتی را فقط می‌توان به توییت‌های اصلی پیوست کرد و امکان اضافه کردن آن‌ها به پاسخ‌ها و ری‌توییت‌های حاوی کامنت وجود ندارد. همچنین تصویر پروفایل کاربر به توییت صوتی پیوست شده و با تغییر تصویر نیز همچنان تصویر قدیمی در توییت صوتی نمایش داده می‌شود.

 

قابلیت ارسال توییت صوتی به توییتر اضافه شد

برای گوش دادن به توییت‌های حاوی فایل صوتی نیز کافیست روی دکمه پخش ضربه زد. توییتر می‌گوید در سیستم عامل iOS نوار کوچکی به پایین صفحه اضافه می‌شود که گوش دادن همزمان به توییت و اسکرول کردن در صفحه اصلی را امکان پذیر می‌کند. علاوه بر این در صورت باز کردن برنامه‌ دیگر، توییت صوتی همچنان در پس زمینه پخش خواهد شد.

توییتر در پاسخ به سوال خبرنگار سایت Verge مبنی بر اینکه افراد ناشنوا و کم شنوا چطور می‌توانند از این قابلیت بهره مند شوند، گفت: «این قابلیت در حال حاضر مراحل آزمایشی اولیه را پشت سر گذاشته و ما همچنان به دنبال بهترین روش‌ها برای پاسخ گویی به نیاز کاربران با توانایی‌های مختلف هستیم.»

منبع: ورج