بریتانیا از بیم تحریم‌های آمریکا تجهیزات هواوی را انبار می‌کند

تاریخ انتشار : يکشنبه، 1 تير 1399

مقامات امنیتی بریتانیا به اپراتورهای همراه این کشور اعلام کرده‌اند که تجهیزات فروخته شده توسط هواوی را انبار کنند، چرا که شاید به علت محدودیت‌های اعمال شده به وسیله ایالات متحده آمریکا، این شرکت چینی قادر به ارسال تجهیزات به این کشور نباشد.

 نبض بازار: مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) در نامه‌ای به اپراتورها شامل «BT Group» و «ودافون»، به آن‌‌ها توصیه کرده که با توجه به وضعیت کنونی هواوی، منابع کافی در اختیار داشته باشند. در این نامه آمده:

«اطمینان از بروز بودن محصولات و اجزای آن‌ها برای حفظ امنیت شبکه ضروری است. افزایش اقدامات ایالات متحده آمریکا علیه هواوی، ممکن است در توانایی آن برای بروزرسانی محصولات حاوی فناوری‌های آمریکایی تاثیر داشته باشد.»

سخنگوی NCSC اعلام کرده:

«NCSC یک سری اقدامات احتیاطی در اختیار اپراتورها قرار داده و در حالی که تاثیر تحریم‌های آمریکا روی شبکه‌های بریتانیا را با دقت بررسی می‌کنیم، از آن‌ها می‌خواهیم که به توصیه‌های ما عمل کنند.»

 

هواوی

معاون ریاست هواوی، «ویکتور ژانگ» گفته:

«مشتریان، اولویت اول ما هستند و برای تداوم تجارت در حال همکاری با آن‌ها هستیم. ما شدیدا با اقدامات ایالات متحده آمریکا که انگیزه سیاسی دارند، مخالف هستیم. این اقدامات برای ضربه زدن به کسب و کار ما طراحی شده‌اند و مبتنی بر شواهد و مدارک نیستند.»

در حال حاضر مقامات BT و ودافون درباره این نامه اظهارنظری نکرده‌اند. ماه گذشته گزارشی منتشر شد که خبر از اتمام همکاری هواوی و بریتانیا در زمینه زیرساخت‌های شبکه 5G تا سال ۲۰۲۳ خبر می‌داد. مقامات اخیرا اعلام کرده‌اند که در حال ایجاد دستورالعمل ویژه‌ای هستند که نحوه استفاده از تجهیزات هواوی برای حفظ امنیت شبکه‌های این کشور را مشخص می‌کند.

در صورتی که بریتانیا بخواهد نقش هواوی را در این کشور کاهش دهد، تنش‌ها میان دولت لندن و پکن افزایش پیدا می‌کند، بنابراین باید منتظر ماند و دید در آینده این کشور و هواوی چه برنامه‌ای در پیش می‌گیرند.

منبع:

Reuters