بورس دوشنبه چگونه بازگشایی می‌شود؟

تاریخ انتشار : دوشنبه، 2 تير 1399

 نبض بازار: در جریان مرحله پیش‌گشایش بازار سهام، تشکیل صف خرید میلیونی در نمادهای بانکی و فلزات اساسی، نوید یک شروع سبز دیگر برای بازار سهام را می‌دهد.

 در مرحله ثبت سفارش در پیش‌گشایش بازار سهام روز دوشنبه ۲ تیرماه، اگر چه تعداد نمادهایی که با صف فروش همراه هستند بیشتر از روزهای گذشته بوده ولی همچنان صف خرید چند صد میلیونی در برخی نمادهای بانکی و خودرویی و تک سهم حفاری احتمالا موجب بازگشایی مثبت بازار سهام در دومین روز بهار شود.

 

در جریان ثبت سفارش امروز، همچنان نمادهای سیمانی با فشار عرضه مواجه هستند و از سوی دیگر نمادهای بانکی با تقاضای بالایی مواجه شده‌اند. دو غول فلزی فملی و فولاد نیز با صف خرید همراه هستند.

این در حالی است که روز گذشته اگر چه شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی ورود کرد اما بسیاری از نمادهای کوچکتر با فشار عرضه مواجه بودند.

پیش از آغاز معاملات امروز دو نماد ثشاهد و تمحرکه به دلیل افزایش ۵۰ درصدی قیمت در ۱۵ روز اخیر، متوقف شده‌اند. همچنین بر اساس پیش‌بینی یک تحلیلگر بورسی بازار همچنان می‌تواند به مسیر خود را در جهت مثبت ادامه دهد. گروه‌های شیمیایی، بانک‌ها، فلزات اساسی، خودرو و سرمایه‌گذاری جزو گروه‌هایی هستند که می‌توانند به روند صعودی خود طی معاملات امروز نیز ادامه دهند.