شارژ هوشمند iOS 14 عمر باتری ایرپاد را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار : چهارشنبه، 4 تير 1399

اپل قابلیت شارژ بهینه باتری را که پیش از این در برخی آیفون‌ها و مک بوک‌ها وجود داشت، به ایرپاد می‌آورد. اپل می‌گوید پس از نصب iOS 14، ایرپاد عادت شارژ کردن کاربر را آموخته و شارژ را موقتاً در ۸۰ درصد متوقف می‌کند تا طول عمر باتری افزایش یابد.

 نبض بازار: آپدیت iOS 14 قابلیت جدیدی را همراه خود دارد که طول عمر ایرپاد را افزایش می‌دهد. اپل می‌گوید این نسخه با تشخیص زمان‌هایی که کاربر معمولاً ایرپاد را شارژ می‌کند و پیش بینی قطع خودکار شارژ، طول عمر باتری ایرپاد را افزایش می‌دهد. این ویژگی به جای شارژ ۱۰۰ درصدی ایرپاد، آن را ابتدا تا ۸۰ درصد شارژ کرده و در صورت تشخیص نزدیک شدن به زمان جدا شدن از شارژ توسط کاربر، به شارژ کردن ادامه می‌دهد تا باتری برای مدت زمان طولانی در حالت ۱۰۰ درصد نماند.

 

قابلیت شارژ بهینه به ایرپاد می آید

منبع تغذیه بیشتر دیوایس‌های مدرن از جمله محصولات اپل باتری لیتیوم یون است و به گفته متخصصان برای افزایش طول عمر باتری نباید آن‌ها را همیشه ۱۰۰ درصد شارژ کرد و توصیه می‌شود پیش از شارژ شدن کامل دستگاه، آن را از شارژر جدا کرد.

این قابلیت جدیدی نیست و بسیاری از محصولات جدید اپل از جمله آیفون‌ها و مک بوک‌ها قابلیت مشابهی به نام Optimized Battery Charging دارند که از فرسوده شدن پیش از موعد باتری جلوگیری می‌کند.

تصمیم اپل به اضافه کردن قابلیت مورد بحث به ایرپاد قابل تحسین است، چون این وسیله برخلاف گوشی و لپ تاپ که باتری آن‌ها به راحتی توسط تعمیرکار مجاز قابل تعویض است، در صورت از بین رفتن باتری دیگر بلا استفاده شده و باید دور انداخته شود.

منبع: ورج