پی‌‌پل در آستانه فروش مستقیم بیت ‌کوین؛ دنیای ارز دیجیتال متحول می‌‌شود؟

تاریخ انتشار : پنجشنبه، 5 تير 1399

 نبض بازار:  یکی از بزرگترین شرکت‌های پرداخت الکترونیکی جهان، «پی پل» ظاهرا در حال برنامه‌ریزی برای فروش مستقیم بیت کوین و سایر رمزارزها به بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر خود توسط شرکت زیرمجموعه پرداخت موبایل «Venmo» است.

سه منبع آشنا با این شرکت چنین اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند. یکی از این منابع اعلام کرده:

«این شرکت بدنبال ایجاد یک قابلیت شبیه به کیف پول درون برنامه خود است تا کاربران بتوانند رمزارز خود در آن ذخیره و نگهداری کنند. پی پل همچنین در حال همکاری با چندین صرافی برای تامین نقدینگی است.»

منابع دیگر خبر از این داده‌اند که سرویس پی پل سه ماه آینده یا حتی زودتر راه‌اندازی خواهد شد. در حال حاضر این شرکت و همچنین Venmo درباره این اخبار اظهارنظری نکرده‌اند. در صورتی که این گفته‌ها صحت داشته باشد، انقلابی در دنیای ارز دیجیتال صورت می‌گیرد.

در پایان سال گذشته میلادی پی پل ۳۰۵ میلیون کاربر فعال داشت که بسیار بیشتر از صرافی‌های ارز دیجیتال است. بزرگترین صرافی رمزارز در ایالات متحده آمریکا، «Coinbase» تنها ۱۱.۷ میلیون کاربر دارد و تعداد کاربران یکی از بزرگترین صرافی‌ها در سطح جهانی، «بایننس» تنها به ۱۵ میلیون می‌رسد.

 

پی پل

این اقدام پی پل از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند درآمد زیادی را روانه حساب بانکی سهامداران کند. رقیب اصلی فین‌تک این شرکت، «Square» سال ۲۰۱۸  وارد این بخش از بازار شد و امکان نقل و انتقال بیت کوین را به اپلیکیشن «Cash» اضافه کرد. این قابلیت در فصل اول امسال درآمدی ۳۰۶ میلیون دلاری برای آن در پی داشت.

پی پل هم اکنون با صرافی ارز دیجیتال Coinbase همکاری دارد و کاربران در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی می‌توانند میان این دو پلتفرم پول برداشت و واریز کنند. این شرکت برای مدت زمان کوتاهی یکی از اعضای انجمن رمزارز لیبرا فیسبوک نیز بود.

Venmo سال ۲۰۱۳ به پی پل اضافه شد و تعداد کاربران آن تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۵۲ میلیون رسید. کسب درآمد از این زیرمجموعه اولویت کمپانی مادر در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

منبع: Observer