مدل 4G آیفون ۱۲ احتمالا با قیمت ۵۴۹ دلار از راه می‌رسد

تاریخ انتشار : شنبه، 7 تير 1399

اپل در ماه‌های آینده از جدیدترین گوشی‌های خود رونمایی می‌کند که بر اساس جدیدترین اطلاعات افشا شده، مدل 4G آیفون ۱۲ با قیمت پایه ۵۴۹ دلار وارد بازار می‌شود و نسخه‌های پرو و پرو مکس آن به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شوند.

 نبض بازار: امسال کاربران می‌توانند آیفون‌های 5G را بخرند، البته به نظر می‌رسد اپل کاربرانی که در کشورهای کمتر پیشرفته زندگی می‌کنند را نیز مدنظر قرار می‌دهد. در حالی که گزارش‌های گذشته به قیمت ۶۴۹ دلاری آیفون ۱۲ سازگار با شبکه 5G اشاره کرده بودند، افشاگری اخیر قیمت نسخه 4G این گوشی هوشمند را مشخص کرده است.

بر اساس این اطلاعات، آیفون ۱۲ و ۱۲ مکس در نسخه‌های 4G با قیمت پایه ۵۴۹ و ۶۴۹ دلار به فروش می‌رسند و قیمت نسخه 5G آن‌ها به ترتیب برابر با ۶۴۹ و ۷۴۹ دلار خواهد بود.

اپل در ادامه سال جاری میلادی از ۴ گوشی هوشمند رونمایی می‌کند که البته دو مدل آن به ابعاد نمایشگر یکسانی مجهز می‌شوند. آیفون ۱۲ صفحه نمایش ۵.۴ اینچی خواهد داشت، آیفون ۱۲ مکس و پرو از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره می‌برند و نسخه پرو مکس نیز با پنل ۶.۷ اینچی وارد بازار می‌شود. بر اساس تصاویر ماکت‌های این محصولات، اپل به سراغ لبه‌های تخت مشابه آیفون ۴ و آیپد پرو جدید می‌شود.

آیفون ۱۲

تمام مدل‌های 5G گوشی‌های آینده اپل به نمایشگر OLED و چیپست A14 Bionic مجهز می‌شوند. در حالی که آیفون ۱۲ و ۱۲ مکس با دوربین اصلی دوگانه وارد بازار می‌شوند، ظاهرا اپل برای مدل‌های گران‌تر دوربین اصلی سه گانه به همراه سنسور LiDAR درنظر می‌گیرد. انتظار می‌رود نسخه‌های پرو به ۶ گیگابایت رم مجهز شوند و مدل‌های استاندارد و پلاس ۴ گیگابایت رم داشته باشند.

علاوه بر قیمت این محصولات، اطلاعاتی درباره نمایشگر نسخه‌های پرو و پرو مکس نیز فاش شده است. بر اساس گفته افشاگر معروف، «Ice Universe» اپل برای این گوشی‌‌های هوشمند از صفحه نمایش با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. اپل برای نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی خود نام ProMotion را انتخاب کرده که شاهد استفاده از آن در آیپد پرو جدید نیز هستیم. اپل می‌تواند با کاهش قیمت آیفون‌های جدید خود، باعث افزایش فروش آن‌ها در میان کاربران اندرویدی شود.

منبع: Pocketnow ، PhoneArena