مدل‌های آیفون ۱۲ احتمالا بدون شارژر و ایرپاد به بازار عرضه می‌شوند

تاریخ انتشار : دوشنبه، 9 تير 1399

ظاهراً درون جعبه آیفون‌های امسال برخلاف آیفون‌های سال‌های قبل، لوازم جانبی چندانی قرار نخواهد گرفت. به گفته یکی از تحلیلگران باسابقه دنیای فناوری اپل در حال توسعه یک شارژر ۲۰ واتی جدید برای آیفون ۱۲ است که کاربران باید آن را جداگانه بخرند.

 نبض بازار: بر اساس گزارش سایت MacRumors، «مینگ چی-کو»، تحلیلگران با سابقه دنیای فناوری پیش بینی کرده که اپل شارژر و ایرپاد را از جعبه تمام مدل‌های آیفون ۱۲ حذف خواهد کرد و قصد دارد از اواخر سال جاری میلادی آیفون SE جدید را نیز بدون شارژر روانه بازار کند.

به گفته «کو» اپل می‌خواهد با حذف شارژر و ایرپاد از جعبه آیفون ۱۲، تا حدودی افزایش هزینه آیفون‌های امسال که به خاطر پشتیبانی آن‌ها از شبکه 5G بوده را جبران کند. اپل با حذف لوازم جانبی می‌تواند جعبه آیفون ۱۲ را کوچک تر کند که هم با محیط زیست سازگارتر خواهد بود و هم هزینه صادرات را کاهش می‌دهد، چون تعداد بیشتری آیفون در یک کانتینر جای خواهد گرفت. اپل همچنین قصد دارد با حذف ایرپاد از جعبه آیفون‌ها فروش این محصول را افزایش دهد.

 

تصویر احتمالی شارژر ۲۰ واتی آیفون ۱۲
 

اپل در حال حاضر تمام آیفون‌ها را با ایرپاد، آیفون ۱۱ و SE جدید را با آداپتور ۵ واتی USB-A و آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس را با شارژر ۱۸ واتی USB-C به بازار عرضه می‌کند. اپل سال گذشته پس از شکایت چندین ساله کاربران از سرعت پایین شارژر ۵ واتی، بالاخره مدل‌های پرچمدار آیفون ۱۱ را با شارژر ۱۸ واتی روانه بازار کرد، بنابراین تصمیم این شرکت به حذف این شارژر از جعبه آیفون آن هم در مدت زمان کوتاه تعجب برانگیز است.

به گفته «کو» اپل در حال توسعه یک شارژر ۲۰ واتی است که همراه با مدل‌های جدید آیپد به بازار عرضه خواهد شد. به عقیده این تحلیلگر، آیپد ۱۰.۸ اینچی اواخر سال جاری میلادی و آیپد مینی ۸.۵ اینچی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهند شد. به گفته «کو» این آیپدها با شارژر ۲۰ واتی به دست مشتری خواهند رسید اما کاربران آیفون باید آن را جداگانه خریداری کنند.

بر اساس پیش بینی تحلیلگران شرکت Barclays، درون جعبه تمام مدل‌های آیفون ۱۲ فقط یک مبدل لایتنینگ به USB-C قرار گرفته است.