اولین تلویزیون OLED شیائومی معرفی شد؛ نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و رزولوشن 4K

تاریخ انتشار : شنبه، 14 تير 1399

شیائومی از اولین سری تلویزیون‌های OLED خود رونمایی کرد. این سری که «Master» نام دارد، در حال حاضر شامل تلویزیون ۶۵ اینچی 4K می‌شود که با قیمت ۱۸۴۰ دلار به بازار عرضه شده است.

 نبض بازار: به گزارش Engadget، این تلویزیون که Master Series 65-inch OLED نام دارد، از پنل OLED ساخت ال جی برخوردار بوده و رزولوشن 4K را با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و عمق رنگ ۱۰ بیتی ارائه می‌کند. نمایشگر آن ۹۸.۵ درصد از فضای رنگ DCI-P3 را پوشش داده و تقریباً از تمام قابلیت‌هایی که یک تلویزیون OLED باید داشته باشد برخوردار است.

 

از جمله قابلیت‌های تلویزیون Master Series 65-inch OLED می‌توان به پشتیبانی از استاندارد HDR (دالبی ویژن، HDR10 پلاس، HDR و HLG)، پشتیبانی از آخرین استاندارد HDMI 2.1 و بهره مندی از سیستم اسپیکر ۶۵ واتی ۵ کاناله دالبی اتموس اشاره کرد.

تلویزیون مورد بحث نرخ تازه سازی متغیر، تکنیک فشرده سازی ویدیو Motion Compensation و همچنین زمان پاسخ دهی ۱ میلی ثانیه را ارائه می‌کند، بنابراین برای گیمینگ گزینه مناسبی خواهد بود. شیائومی می‌گوید این تلویزیون «برای نسل بعد کنسول‌های بازی متولد شده است.» این محصول همچنین حاشیه باریک و طراحی مدرنی داشته و به کمک قابلیت Ambient Lighting محتوا را با نور محیط تطبیق می‌دهد.

 

تلویزیون Master Series 65-inch OLED شیائومی

تلویزیون Master Series 65-inch OLED در حال حاضر در چین با قیمت تقریبی ۱۸۴۰ دلار به بازار عرضه شده است و اگر به بازار ایالات متحده آمریکا راه یابد، با تلویزیون ۶۵ اینچی جدید Vizio با قیمت ۲ هزار دلار رقابت خواهد کرد. البته اگر این محصول در آمریکا به بازار عرضه شود، احتمالاً با قیمت بیشتری فروخته خواهد شد چون شیائومی قیمت تمام شده در چین را با فروش محتوا همراه با تلویزیون پایین می‌آورد.