کاهش 50 درصدی آمار مرگ و میر جاده‌ای با استفاده از چند تکنولوژی

تاریخ انتشار : يکشنبه، 15 تير 1399

طبق آمار سال گذشته، در تصادفات رخ داده در خیابان‌ها و جاده‌های ایالات متحده، 38,800 نفر جان خود را از دست داده‌اند. اگر چه این رقم برای سومین سال متوالی نزولی بوده، ولی کارشناسان معتقدند تلفات جاده‌ای در آمریکا بسیار بالا بوده و باید اقدامات بیشتری را جهت کاهش آمار مربوطه انجام داد.

 نبض بازار: یافته‌های نشریه کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) نشان می‌دهد در صورت استفاده از چند تکنولوژی پیشرفته در تمامی خودروهای جدید می‌توان میزان مرگ و میر تصادفات را تا 50 درصد کاهش داد. به عبارت دیگر اگر خودروسازان ملزم به استفاده از این تکنولوژی‌ها شوند، سالانه از جان باختن حدود 20 هزار نفر در آمریکا پیشگیری خواهد شد.

 


 

ویلیام والاس (William Wallace) مدیر بخش سیاست‌های ایمنی کنسیومر ریپورتس در این باره گفته:

خودروسازان به جای تامین ایمنی برای همه، زحمت تحقیق و تفهیم را به مردم محول کرده و اغلب برای قابلیت‌هایی که می‌توانند نجات‌بخش باشند، هزینه اضافی از آنها دریافت می‌کنند. به همین جهت دهه‌ها طول می‌کشد تا تکنولوژی‌های ایمنی در تمامی خودروهای جدید استاندارد شوند. سیاست‌گذاران باید شیوه متفاوتی را در پیش بگیرند، شیوه‌ای که جان مردم را نجات دهد.

 

آمار مرگ و میر جاده‌ای
 

آنطور که کنسیومر ریپورتس اعلام کرده، در صورت استاندارد شدن سامانه‌هایی مثل ترمز اضطراری خودکار، اخطار خروج از بین خطوط و سیستم اخطار نقاط کور در تمامی مدل‌های فروخته شده در ایالات متحده، سالانه از مرگ 11,800 نفر جلوگیری می‌شود.

در صورت تجهیز خودروها به تکنولوژی جلوگیری از رانندگی در حالت مستی، آمار مرگ و میر سالانه بین 3,700 الی 7,400 مورد کاهش می‌یابد؛ همچنین در صورت فراگیر شدن فناوری ارتباطات بین خودرویی حداقل از مرگ 1,300 نفر پیشگیری خواهد شد.

 


 

به گفته کنسیومر ریپورتس اگر همه تکنولوژی‌های موجود در خودروهای جدید به کار گرفته شوند، از آمار مرگ و میر سالانه بین 16,800 الی 20,500 مورد کاسته می‌شود. این نشریه افزوده تمامی خودروسازان دارای این تکنولوژی‌ها هستند و باید با تصویب قوانینی بهتر شرکت‌ها را ملزم به استفاده از آنها کرد.