قیمت مسکن در یک سال اخیر چقدر افزایش یافت؟

تاریخ انتشار : سه‌شنبه، 17 تير 1399

کمال علی پور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از روند افزایش نرخ مسکن در کشور، گفت: متأسفانه قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و این مسئله مشکلات بسیاری را برای مردم به ویژه زوج‌های جوان ایجاد کرده است.

خرید مسکن به آرزویی برای جوانان و خانواده‌ها تبدیل شده است
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی خرید مسکن به آرزویی برای جوانان و خانواده‌ها تبدیل شده است؛ بر اساس گزارش ها، اگر جوانی تمام حقوق خود را پس انداز کند، پس از گذشت ۳۰ سال می‌تواند اقدام به خرید مسکن کند، البته این مسئله در صورتی است که نرخ مسکن افزایش چشمگیر نداشته باشد، اما در کشورهای دیگر مدت زمان خرید مسکن برای یک جوان از ۲ سال تا ۶ سال است.

وی با بیان اینکه نرخ مسکن در یک سال اخیر افزایش نجومی پیدا کرده است، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که دولت هیچ کنترلی بر بازار مسکن ندارد و عملا این حوزه رها شده است، دولت با شعار بازار آزاد و عدم دخالت در بازار مسکن، این بخش‌ها را به حال خود گذاشته است، این مسئله موجب بروز تلاطم و تنش شده است.

وقتی که دولت در بازار مسکن نظارت و کنترلی نداشته باشد، دلالان عرصه را برای فعالیت مهیا می‌بینند
علی پور خنکداری ادامه داد: به طور حتم وقتی که دولت در بازار مسکن نظارت و کنترلی نداشته باشد، دلالان عرصه را برای فعالیت مهیا می‌بینند، وضعیتی که در شرایط کنونی شاهد هستیم که به دلیل ضعف نظارتی دولت، دلالان نرخ مسکن را بالا برده و به سودهای کلان می‌رسند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دود عدم نظارت دولت در بازار مسکن به چشم مردم می‌رود، به طوری که امروز شاهدیم که به دلیل افزایش نرخ مسکن، خانواده‌ها نه توان خرید مسکن را داشته و نه می‌توانند خانه مورد نظر خود را اجاره کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا مجلس و اعضای این کمیسیون برای مدیریت بازار مسکن وکاهش التهابات بازار برنامه‌ریزی کلانی صورت می‌دهند تا مردم با مشکل و دغدغه کمتری در این بخش مواجه شوند.