بورس چهارشنبه چگونه بازگشایی شد؟

تاریخ انتشار : چهارشنبه، 18 تير 1399

در آغاز معاملات بازار سهام روز چهارشنبه شاخص کل اگر چه با رشدی ۱۵ هزار واحدی مواجه شده اما منفی بودن شاخص کل نشان می‌دهد جو حاکم بر بازار سهام بیشتر به سمت عرضه است.

نبض بازار: در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در ادامه روند صعودی خود بیش از ۱۵ هزار واحد دیگر رشد کرد تا وارد کانال یک میلیون و ۷۶۰ هزارتایی شود. این در حالی است که شاخص کل هم وزن همانند دیروز روندی نزولی داشته است. موضوع که حاکی از آن است فشار عرضه در کل بازار بیشتر از تقاضاست.

 

 

در ۵۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بیش از ۵۱۲ هزار معامله در بورس انجام شده که طی آن حدود ۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال داد و ستد شده‌ است. در این مدت سه نماد فولاد، تاپیکو و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند. این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد از نمادهای فعال در بورس در محدوده منفی معامله می‌شوند.

 

 

معاملات امروز بورس در حالی پیگیری می‌شود که دومین روز عرضه اولیه کوچک ولپارس نیز در حال انجام است و ثبت سفارش تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد. در جریان معاملات امروز گروه‌ فلزات اساسی وضعیتی متعادل دارد و در حالی که برخی از نمادهای این گروه با صف خرید همراه هستند، تعدادی از همگروهی‌های آنها نیز در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش داد و ستد می‌شوند. با این وجود جو حاکم بر گروه‌های پالایشی و خودرویی همچنان مثبت بوده و اکثر نمادهای این گروه با صف خرید سنگین همراه هستند.

همچنین بر اساس تصمیم مدیریت عملیات بازار، امروز نیز معاملات نماد سیتا در خارج از ساعت عادی معاملات و از ساعت ۱۲ و ۳۵ تا ۱۳ و ۴۰ انجام خواهد شد. همچنین دو نماد خودرو و خساپا نیز از ساعت ۱۳ و ۴۵ تا ۱۴ و ۵۰ قابل معامله خواهند بود.