قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۴/۲۸

تاریخ انتشار : شنبه، 28 تير 1399

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۷۴ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۴۲ سنت رسید.


به نقل از رویترز، در حالی که افزایش بی سابه موارد ابتلا به کرونا در آمریکا موجب افزایش احساس عدم قطعیت در مورد روند ترمیم اقتصادی شده و در حالی که ارزش دلار نیز تضعیف شده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و در مسیر ثبت ششمین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.74 درصد افزایش به 1810 دلار و 42 سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه اوت نیز با 0.54 درصد رشد به 1810 دلار رسید.

سونی کوماری، تحلیلگر موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «منفی بودن نرخ واقعی بهره، حبابی شدن ترازنامه بانک های مرکزی، تضعیف ارزش دلار و ادامه افزایش موارد ابتلا به کرونا موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده اند.»

وی افزود:‌«اکنون بالا رفتن تنش بین آمریکا و چین نیز به عوامل افزاینده بازار طلا اضافه شده است.»

یک منبع مطلع گفت، دولت آمریکا در حال بررسی ممنوعیت سفر تمام اعضای حزب کمونیست چین به آمریکاست.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب شاهد کاهش 0.4 درصدی بوده است.

بسته های محرک اقتصادی ارائه شده از سوی کشورهای مختلف جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی گسترش ویروس کرونا سبب شده تا قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 19.3 درصد افزایش یابد.

روری تاونسند، رئیس بخش تحقیقات طلای موسسه وود مکس گفت:‌ «به رغم کاهش نسبی اقدامات محرک اقتصادی رد هفته های اخیر، بانک های مرکزی مشتاق اند به بازارها اطمینان دهند که هنوز منابع مالی آنها تمام نشده ، در صورت نیاز بسته های محرک اقتصادی بیشتری ارائه خواهد شد.»

قانون گذاران آمریکای روز دوشنبه به واشنگتن برمی گردند تا در مورد برنامه های جدید احتمالی مقابله با تبعات کرونا گفت وگو کنند. سرمایه گذاران همچنین به دقت نشست رهبران اتحادیه اروپا در مورد یک بسته محرک اقتصادی جدید را رصد می کنند.