اپل پنسل به قابلیت نمونه‌برداری رنگ از اشیاء واقعی مجهز می‌شود؟

تاریخ انتشار : شنبه، 28 تير 1399

بر اساس پتنت جدیدی که از سوی کمپانی اپل در سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده به ثبت رسیده، کوپرتینویی‌ها توسعه قلمی را در نظر دارند که می‌تواند از رنگ‌های دنیای واقعی نمونه برداری کرده و از آن در طراحی‌های دیجیتال استفاده کند.

این پتنت که «سیستم کامپیوتری با قلم نمونه بردار» نامیده می‌شود، در واقع قلمی مجهز به سنسورهایی جهت تشخیص رنگ است که می‌تواند نور و طیف‌های مختلف رنگ را شناسایی کرده و از اجسام دنیای واقعی مانند یک گل الگوبرداری کند.

این قلم می‌تواند با سیستم تابش نور جانبی هم همراه شود تا فرآیند تشخیص رنگ به صورت دقیق‌تر صورت گیرد. در دیگر بخش‌های این پتنت به سبک طراحی قلم اشاره شده که نشان می‌دهد یک سر آن نوکی گرد برای نمونه برداری رنگ تعبیه شده و سر دیگر آن هم برای طراحی دیجیتال در نظر گرفته شده. البته اپل تاکید دارد ممکن است سنسور سنسور روی بدنه هم جای‌گذاری شود.

 


 

 

با این فناوری، کاربران قلم اپل می‌توانند از رنگ‌های واقعی اجسام پیرامونشان نمونه برداری کرده و از آنها در نقاشی‌ها و طراحی‌های دیجیتال واقع‌گرایانه‌تر از همیشه استفاده کنند. بدون شک لمس رنگ از چمن، گیاهان و حتی اجسامی مانند چوب به کار رفته در مبلمان می‌تواند کمک شایسته‌ای در زمینه طراحی‌های محیطی و خانگی بکند.

اپل تاکید دارد از سنسور به کار رفته در این قلم می‌توان برای موارد دیگری به جز نمونه برداری رنگ، مانند کالیبره کردن نمایشگرها، تنظیم طیف رنگ‌های پرینترها، اندازه گیری‌های پزشکی، تخمین رنگ‌های مورد نیاز برای پروژه‌های خانگی و سازمانی و بسیاری دیگر استفاده کرد که در واقع قلم جدید اپل را منحصر به فردتر از مدل دیگری می‌کند.

اپل تاکنون پتنت‌های زیادی به ثبت رسانده، اما هیچکدام به این معنا نیستند که حتما روزی به محصولی واقعی تبدیل خواهند شد. بنابراین این طرح را هم مانند هر نوع ثبت اختراع دیگری به یاد بسپارید که ممکن است هرگز روشنایی روز را نبیند. ولی بدون شک معرفی چنین قلمی خیلی هم دور از انتظار نیست، چراکه در حال حاضر سنسورهایی جهت تشخیص رنگ جهت مصارف صنعتی وجود دارند. اگر چنین محصولی به واقعیت بدل شد، احتمالا باید چند هزار دلاری برای آن کنار بگذارید.