بورس سه‌شنبه را چگونه آغاز می‌کند / آیا ریزش دلار موجب سقوط شاخص کل می‌شود؟

تاریخ انتشار : سه‌شنبه، 31 تير 1399

‌در مرحله پیش‌گشایش بورس روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه، نمادهایی چون پترول و وآیند با صف خرید سنگین همراه هستند اما برخی نمادهای شاخص‌ساز در محدوده منفی ثبت سفارش شده‌اند.

در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام آخرین روز تیرماه، فشار عرضه در برخی از نمادهای شاخص‌ساز از یکسو و تقاضا برای خرید در برخی نمادهای دیگر موجب شده تا احتمالا بازار با رنگ قرمز کار خود را آغاز کند.

 


پس از اینکه روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد با سقوط شدیدی همراه شد و این افت قیمت موجب رفتار هیجانی بسیاری از معامله‌گران در نیمه دوم بازار دیروز شد، امروز نیز در مرحله پیش‌گشایش فشار عرضه در بسیاری از نمادها کاملا مشهود است و به نظر می‌رسد امروز بازار پرنوسانی را شاهد باشیم.

در میان نمادهای پرتقاضای امروز، پترول، وآیند و خگستر صف خرید سنگین‌تری از بقیه نمادها تشکیل داده‌اند و در طرف عرضه نیز وسدید سنگین‌ترین صف فروش را دارد. هر چند نمادهایی چون فولاد، پارسان و خمحرکه نیز با فشار عرضه شدیدی مواجه شده‌اند.

به نظر می‌رشد روند نزولی دلار در روز گذشته امروز تاثیری منفی اولیه بر بازار سهام بگذارد و شاهد تشکیل صف‌های فروش و معاملات منفی در بازار امروز باشیم. این در حالی است که روز گذشته شاخص کل رشدی ۵۹ هزار واجدی را به ثبت رسانده بود.