ریزش دوباره قیمت دلار ممکن است؟ / قیمت دلار در روزهای آینده چه می‌شود؟

تاریخ انتشار : چهارشنبه، 1 مرداد 1399

روند نزولی نرخ ارز از بعد از روز یکشنبه موجب شد که هرروز تعدادی از روزنامه‌ها چشم‌انداز بازار ارز در آینده را مورد توجه قرار دهند و سناریوهایی خوشبینانه یا بدبینانه برای این بازار پیش‌بینی کنند.

روز چهارشنبه درحالی که سه روزنامه ایران، کیهان و خراسان نسبت به آینده بازار ارز و روند کاهشی آن اظهار امیدواری کرده‌اند، روزنامه اعتماد بار دیگر نشان داده که به کاهش نرخ ارز چندان خوشبین نیست.

خوش‌بینی روزنامه ایران

«به اعتقاد کارشناسان در صورتی که بانک مرکزی عرضه روزهای اخیر را ادامه دهد، باید منتظر قیمت‌های پائین‌تر ارز باشیم. اما اینکه این نرخ تا چه حد امکان کاهش دارد، موضوعی است که به شرایط اقتصادی کشور و درآمدهای ارزی کشور مربوط می‌شود».

این جملات بخشی از گزارش روزنامه ایران با عنوان «ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و دلار» است که چشم‌انداز بازار ارز و طلا در آینده را پیش‌بینی کرده است.

امیدواری روزنامه کیهان

روزنامه کیهان در اولین شماره مردادماه خود نسبت به آینده بازار ارز ابراز امیدواری کرده و نوشته است: «قیمت دلار که صبح یکشنبه تا مرز ۲۶ هزارتومان بالا رفته بود، روز گذشته تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان پایین آمد تا طی سه روز، قیمت دلار حدود ۵۵۰۰ تومان کاهش یافته باشد.قیمت سکه هم که سه روز پیش تا ۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بالا رفته بود، دیروز تا ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ بنابراین قیمت سکه هم در این بازه کوتاه‌مدت حدود یک میلیون تومان ارزان شده است. با توجه به وعده رئیس بانک مرکزی درباره بازگشت آرامش به بازار ارز، به‌نظر می‌رسد باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم».

خبر خوش روزنامه خراسان

خراسان در گزارشی با عنوان «ادامه‌کاهش‌قیمت دلار با خبرهای خوش ارزی» مراحل نهایی اجرایی شدن توافق ارزی میان ایران و عراق را خبری خوش دربازار ارز دانسته و نسبت به آینده این بازار اظهار امیدواری کرده است.

بدبینی روزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد که روز گذشته افزایش نرخ دلار را ناگزیر خوانده بود، روزچهارشنبه هم بار دیگر نشان داده که به روند کاهشی در بازار ارز چندان خوشبین نیست.

این روزنامه با اذعان به این که بخش زیادی از کاهش نرخ ارز به دلیل اثر روانی اخبار و اطلاع‌رسانی‌هایی مبنی بر تسهیل بازگشت ارز به کشور است، نوشته: هر زمان عرضه متناسب با تقاضا باشد یا متقاضیان خبرهایی مبنی بر عرضه ارز به بازار را بشنوند‌، نرخ دلار نیز روند کاهشی خواهد داشت. هر چند گمان می‌رود با وجود تحریم‌ها و البته بسته شدن مرزها نرخ ارز کاهش چندانی پیدا نکند.