با سهام عدالت وام مسکن بگیرید!

تاریخ انتشار : شنبه، 4 مرداد 1399

در حالی که همچنان مشکلات و گرفتاری‌های مردم در دریافت پول سهام عدالت آزادسازی شده ادامه دارد، اعلام شده است: مستاجران واجد شرایط یا از طریق معرفی‌نامه نهادهای حمایتی یا با گواهی کسر از حقوق یا حتی در رهن گذاشتن سهام عدالت، می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

 در این مورد محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مستأجران برای دریافت این وام نیازی به ضامن ندارند، گفته است: مستأجران واجد شرایط یا از طریق معرفی‌نامه نهادهای حمایتی یا با گواهی کسر از حقوق یا حتی در رهن گذاشتن سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند و در نهایت ضامن گزینه آخر خواهد بود و اگر هیچیک از این موارد ذکر شده را نداشته باشند، باید برای دریافت وام به بانک ضامن معرفی کنند.

آن طور که مهر گزارش داده، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان اقساط پرداختی وام ودیعه مسکن گفت: درباره نحوه پرداخت این وام که مبلغ آن به مالک ارائه شود یا به مستأجر، بانک مرکزی در حال تصمیم‌گیری است اما مستأجر فقط اقساط سود آن را پرداخت خواهد کرد که برای وام ۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۳ درصد قسط هر ماه تقریباً ۵۴۰ هزار تومان است.

محمودزاده ادامه داد: هر ۵۰ میلیون تومان معادل ۱.۵ میلیون تومان اجاره است بنابراین ۵۴۰ هزار تومان به معنای پرداخت یک سوم اجاره خواهد بود به عبارت دیگر مستأجر دو سوم قدرت پرداخت اجاره بیشتری خواهد داشت.