چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

تاریخ انتشار : شنبه، 4 مرداد 1399

اگر به‌دنبال لاغری صورت و کشیدگی آن هستید این مطلب را از دست ندهید، زیرا روش‌های طبیعی موثری را برای لاغر کردن صورت می‌خواهیم به شما معرفی کنیم.

حالت چهره و فرم صورت اولین چیزی است که در زیبایی فرد تاثیر بسیار دارد. حال شما ممکن است نتوانید مدل چشم با حالت دهان خود را تغییر دهید، اما می‌توانید برای چاقی صورت خود یا فرم غبغب صورت تغییراتی ایجاد کنید. اگر به دنبال لاغری صورت و کشیدگی آن هستید این مطلب را از دست ندهید، زیرا روش‌های طبیعی موثری را برای لاغر کردن صورت می‌خواهیم به شما معرفی کنیم.

داشتن یک صورت چاق همیشه خوشایند نیست. برخی افراد نسبت به اندام خود صورت پر و چاقی دارند از این رو بهتر است با رسیدگی به فرم صورت خود حالت چهره زیباتری داشته باشید. با وجود اینکه امروزه عمل‌های جراحی زیبایی بسیار زیادی برای تغییر چهره وجود دارد، اما بسیاری از افراد روش‌های طبیعی را ترجیح می‌دهند. قطعا روش‌های طبیعی، روش‌های بسیار سالم‌تری هستند. در نتیجه با این روش‌ها آشنا شوید:

تغذیه سالم برای لاغر کردن صورت

یکی از فاکتور‌های بسیار مهم برای لاغر کردن صورت، تغذیه مناسب است. منظور از تغذیه مناسب این است که مصرف کربوهیدرات، چربی، پروتئین و فیبر روزانه خود را تنظیم کنید. از این رو اگر فعالیت بدنی بالایی در طول روز ندارید بهتر است به طور مثال میزان کالری دریافتی بدن شما حدود ۱۶۰۰ کالری باشد، اما به طور مثال اگر در طول روز فعالیت بدنی بالایی دارید می‌توان این میزان کالری را تا ۲۲۰۰۰ در روز برسانید.

البته این بدان معنا نیست که برای لاغر کردن صورت نیاز به سوزاندن چربی‌های کل بدن باشد بلکه کافی است یک میزان دریافتی متعادل داشته باشید. فراموش نکنید که تمام مواد غذایی از جمله پروتئین، فیبر، کربوهیدرات و چربی برای بدن نیاز است پس نیازی به حذف این موارد نیست بلکه بایستی تعادل را در میان تمام این مواد غذایی رعایت کرد.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

خواب کافی

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید خواب کافی بر روی کاهش وزن افراد تاثیر بسیار زیادی دارد و هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند. علاوه بر این داشتن خواب کافی میزان متابولیسم روزانه بردن را آماده می‌کند. از این رو اگر به دنبال یک روش طبیعی برای لاغر کردن صورت خود هستید، داشتن خواب کافی به میزان ۸ ساعت می‌تواند کمک بسیاری به کاهش میزان تجمع چربی در بدن و صورت داشته باشد.

انجام حرکات فیزیکی

برخی فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند کمک بسیاری به فرم گرفتن صورت و لاغر کردن آن کند. انجام حرکات فیزیکی مختصر و روزانه می‌تواند تاثییر بسیار خوبی بر روی فرم دهی زوایای مختلف صورت باشد. از این رو در این قسمت چند حرکت بسیار مفید و آسان را به شما نشان می‌دهیم:

لاغر کردن گردن و فک

اگر در نواحی گردن و یا چانه خود احساس چاقی و پف بیش از اندازه دارید، این حرکت فیزیکی می‌تواند برای از بین بردن چربی‌های ناحیه گردن، فک و چانه شما مناسب باشد. برای انجام این حرکت ابتدا سرتان را در وضعیت عادی قرار دهید، سپس لب پایینی خود را تا جایی که در توان دارید به سمت بالا بیاورید، البته برای این کار می‌توانید از فک پایین خود نیز کمک بگیرید. فقط کافی است کمی فک خود را به سمت جلو بیاورید تا لب پایین شما به خوبی به سمت بالا کشیده شود. در این حالت ۱۰ ثانیه بمانید و سپس به حالت عادی برگردید و این تمرین را ده بار پشت سر هم در روز تکرار کنید.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

لاغر کردن گونه و فک

همانطور که می‌دانید داشتن گونه‌های برجسته و استخوانی می‌تواند زیبایی چهره شما را دوچندان جلوه دهد پس اگر به دنبال راهی برای لاغر کردن صورت و داشتن گونه‌هایی خوش فرم هستید این تمرین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای انجام این حرکت ابتدا بایستی سر خود را کاملا صاف نگه دارید. سپس دهان خود را کامل ببنید، اما فک خود را طوری تکان دهید که انگار می‌خواهید چیزی بجوید. چند نفس عمیق بکشید و سپس دهانتان را باز کنید و زبان خود را به کف دندان‌ها فشار دهید و سعی کنید تا ۱۰ ثانیه در همین وضعیت قرار بگیرید. این حرکت را نیز می‌ـوانید تا ۱۰ بار در روز انجام دهید و شاهد تغییر فرم گونه‌ای خود شوید.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

لاغر کردن چربی‌های بالای گونه

با یک حرکت بسیار کاربردی و مفید چشم نیز می‌توانید تمام چربی‌های بالای گونه خود را از بین ببرید. یکی از مزایای این حرکات فیزیکی این است که در هر موقعیت مکانی و زمانی می‌توانید آن را انجام دهید. حال برای لاغر کردن نواحی زیر چشم خود کافی است چشم‌های خود را تا جایی که در توان دارید با فشار ببندید و در همان حالت ۱۰ ثانیه صبر کنید. سپس چشم‌های خود را باز کرده و ۱۰ ثانیه به آن استراحت دهید و دوباره این حرکت را ۵ بار دیگر تکرار کنید. البته به خاطر داشته باشید که در حین انجام این حرکت ساده گونه‌های شما بایستی به سمت بالا حرکت کنید، در غیر این صورت این حرکت فایده‌ای نخواهد داشت.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

لاغر کردن گردن و غبغب

اگر در ناحیه گردن و چانه خود که اصطلاحا برخی به آن ناحیه غبغب نیز می‌گویند شاهد چربی‌های انباشته شده هستید و دوست دارید با لاغر کردن آن، فرم زیبایی به گردن خود ببخشید کافی است به صورت نشسته یا ایستاده حرکتی که می‌گوییم را انجام دهید تا ماهیچه‌های گردن شما به خوبی تقویت شود و تمام چربی‌های اضافه آن از بین برود. برای این حرکت ابتدا سر خود را به سمت بالا حرکت دهید طوریکه انگار به سقف خیره شده‌اید و در همان حالت باقی بمانید. حال لب‌های خود را غنچه کنید و ۱۰ ثانیه بدون حرکت در همان حالت باقی بمانید. سپس یک استراحت چند ثانیه‌ای به خود بدهیم و دوباره این حرکت را انجام دهید. تکرار این حرکت فیزیکی به تعداد ۱۰ بار در روز می‌ـواند گزینه مناسبی برای لاغر کردن صورت باشد.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

لاغر کردن چربی‌های صورت

اگر جز دسته افرادی هستید که با حالت پف کردن و بسیار چاق تمام نواحی صورت خود مشکل دارید و می‌خواهید راهی برای لاغر کردن تما ماهیچه‌ای صورت خود داشته باشید می‌توانید با یک حرکت فیزیکی تمام ماهیچه‌های صورت خود را درگیر کنید و با تکرار آن به صورت متوالی موجب لاغر شدن صورت خود شوید. برای این کار ابتدا روی یک صندلی بنشینید و پشت خود را صاف نگه دارید. فراموش نکنید که استایل قرار گرفتن شما در حین انجام هر حرکت فیزیکی جز موارد بسیار ضروری برای نتیجه مثبت گرفتن است. حال سرتان را طوری بالا ببرید که نگاهتان به سقف باشد. لب‌هایتان را غنچه کنید طوریکه بتوانید با لب‌های خود فرم حرف o را بسازید. سپس با تمام قدرت فوت کنید و ۱۰ ثانیه در همان حالت فوت کردن باقی بمانید. انجام این حرکت به مدت ده بار در روز نیز می‌ـواند راه حل خوبی برای لاغر کردن صورت باشد.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

لاغر کردن چربی‌های گونه

یکی دیگر از تمرینات فیزیکی موثر برای فرم دهی به گونه‌ها و از بین بردن چربی‌های اضافه در نواحی گونه، انجام حرکت ماهی است. حتما با این کار در زمان کودکی نیز آشنا شده‌اید. برای این حرکت کافی است لب‌هایتان را شبیه به ماهی جمع کنید طوریکه بخشی از لپ‌هایتان به سمت داخل کشیده می‌شود. حال سعی کنید در همان حالت به مدت ۵ ثانیه لبخند بزنید. این حرکت را نیز می‌توانید تا ۱۰ بار تکرار کنید تا گونه‌هایتان لاغر و خوش فرم شود.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

بخندید تا زیبا شوید

علاوه بر تمرینات فیزیکی که برای فرم دهی به گونه کاربرد دارد، لبخند زدن نیز باعث فرم دهی صورت و گونه‌ها می‌شود. شما با خندیدن می‌توانید چربی‌های اضافه در نواحی گونه را از بین ببرید و از طرفی ماهیچه‌های گردن خود را نیز تقویت می‌کنید و با کشیده شدن آن باعث فرم دهی گردن نیز می‌شوید. در کنار تمام فوایدی که خندیدن برای ظاهر چهره شما دارد حتما می‌دانید که می‌توان به عنوان جادوی سلامت ذهن و روان نیز از آن یاد کرد. در واقع خنده می‌تواند زیبایی ظاهر و سلامت ذهن را تضمین کند. پس اگر می‌خواهید با معجزه‌های شگفت انگیز لبخند آشنا شوید سعی کنید در طول روز لبخند بر لب داشته باشید.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟

ترفند‌های آرایشی و لاغر کردن صورت

و، اما یکی از روش‌هایی که می‌توانید به صورت آنی از آن برای لاغر کردن صورت خود نتیجه بگیرد، یادگیری ترفند‌های ارایشی برای لاغر کردن صورت است. استفاده از لوازم آرایش مخصوص و ایجاد سایه‌های روشن بر روی زوایای مختلف صورت کمک می‌کند تا صورت شما لاغرتر و کشیده جلوه کند.

چگونه صورت خود را لاغر کنیم؟