ثروت جف بزوس تنها در یک روز ۱۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد

تاریخ انتشار : شنبه، 4 مرداد 1399

طبق گزارش بلومبرگ مدیرعامل میلیاردر آمازون رکورد جدیدی را به ثبت رسانده؛ ثروت جف بزوس تنها در یک روز ۱۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

پیشتر در خبرها خواندید که ثروت جف بزوس از کل ارزش بیت کوین هم بیشتر شده است؛ در پایان روز دوشنبه گذشته، بلومبرگ در رتبه بندی روزانه ثروتمندان جهان که به شاخص میلیاردرهای بلومبرگ شهرت دارد، ثروت خالص جف بزوس را برابر با ۱۸۹.۳ میلیارد دلار برآورد کرد. بزوس که براساس ادعای نشریات فوربس و بلومبرگ ثروتمندترین فرد در دنیاست طبق اطلاعات جدید توانسته تنها یک روز ۱۳ میلیارد دلار به کل ثروت خود اضافه کند که این نیز مرهون پیش بینی های مثبت وال استریت بوده است.

بعد از آنکه یکی از تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس آمریکا برآوردهایش در مورد ارزش آمازون را افزایش داد سهام این شرکت در روز دوشنبه این هفته رشدی ۸ درصدی را تجربه کرد. براساس ادعای این تحلیلگر ارزش سهام آمازون ظرف دوازده ماه آینده با رشد حدود ۲۸ درصدی به  ۳۸۰۰ دلار بابت هر سهم می رسد. صبح روز سه شنبه این هفته هر سهم آمازون برابر با ۳۲۳۲.۴۹  دلار در بورس آمریکا معامله شد.

 

ثروت جف بزوس

ثروت هنگفت جف بزوس از ۵۷ درصد سهام او در آمازون می آید و روشن است که با رشد ارزش سهام این خرده فروشی آنلاین ثروت بزوس نیز مرتبا بیشتر و بیشتر می شود. حالا بزوس در آستانه ثبت رکورد تازه قرار دارد؛ اگر این روند ثروت اندوزی بزوس ادامه پیدا کند او نخستین فرد در دنیا خواهد بود که ثروت خالصش از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر می رود. البته اشاره کنیم اگر مدیرعامل آمازون به خاطر طلاقش از مکنزی مجبور نمی شد ۴۰ میلیارد دلار را در چارچوب توافقنامه طلاق پرداخت کند حالا این رکورد را هم ثبت کرده بود.