رونمایی از ب‌ام‌و X5 M50d و X7 M50d فاینال ادیشن

تاریخ انتشار : دوشنبه، 13 مرداد 1399

کمپانی ب‌ام‌و در ماه سپتامبر پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری کواد توربوی دیزلی خود را بازنشسته خواهد کرد اما برای گرامیداشت این اتفاق اقدام به معرفی نسخه‌های سفارشی از شاسی بلندهای X5 و X7 خود با نام فاینال ادیشن کرده است.

خب باید گفت شما نمی‌توانید هر دو خودرو را سفارش دهید مگر اینکه در رومانی زندگی کنید زیرا ب‌ام‌و اعلام کرده این خودروها فقط مختص این کشور اروپای شرقی هستند.

تغییرات رخ داده در این خودرو عموماً ملایم بوده و شامل رکاب‌هایی با نوشته فاینال ادیشن و لیست بلندبالایی از تجهیزات استاندارد می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی لیزری، سیستم رانندگی نیمه‌خودکار، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی هارمن کاردون، شیشه‌های آکوستیک، تریم ویژه داخل کابین و… اشاره کرد.

 

2021-bmw-x5-x7-m50d-final-edition-4.jpg

 

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری کواد توربوی یاد شده قدرت ۳۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. X5 M50d که اساساً جایگزینی دیزلی برای نسخه پرچم‌دار X5 M است شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

 

برادر بزرگ‌تر یعنی X7 M50d همان قدرت و گشتاور را ارائه کرده اما به خاطر وزن بیشتر دو دهم ثانیه کندتر بوده و شتاب ۵.۴ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. سقف سرعت این خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

 

2021-bmw-x5-x7-m50d-final-edition-5.jpg

 

ب‌ام‌و می‌گوید X5 M50d و X7 M50d در هر صد کیلومتر به ترتیب ۸.۳ و ۹ لیتر سوخت مصرف کرده و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن‌ها در هر کیلومتر نیز ۲۱۸ و ۲۳۵ گرم می‌باشد.