چرا شاخص بورس امروز منفی شد؟

تاریخ انتشار : چهارشنبه، 22 مرداد 1399

در حالی که کارشناسان به علت خبر عرضه شدن دارا دوم در شهریور ماه شاخص بورس امروز را مثبت پیش‌بینی کرده بودند، بازار پس از سیر صعودی ابتدای روز نزدیک به ۱۳ هزار واحد ریزش داشته است.

محمد اصولیان، کارشناس بازار سرمایه درباره علت ریزش بورس امروز به تجارت‌نیوز گفت: دو متغیر روی بورس اثر منفی کوتاه‌مدت داشته است. به نظر می‌رسد ارائه اوراق سلف نفتی در بورس به تعویق بیفتد و رای نیاوردن وزیر صمت در مجلس نیز بر روی اعتماد مردم اثر منفی گذاشته است.

وی افزود: ریزش شاخص بورس کوتاه‌مدت است و مردم نباید از سر هیجان تصمیم بگیرند، در غیر این صورت بعدها مجبور می‌شوند همان سهم را گران‌تر خریداری کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: خبر عرضه دارا دوم در شهریور ماه در ساعات ابتدایی بازگشایی بازار تاثیر‌گذار بود اما اخباری چون عدم رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت و اختلاف نظری که راجع به اوراق سلف نفتی وجود داشت تاثیر آن را خنثی کرد و بر ذهن سرمایه‌گذاران اثر منفی گذاشت. همچنین خبر فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت نیز جو بازار را متاثر کرد.

این کارشناس بازار سهام در پایان تاکید کرد که ریزش شاخص بورس کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد و احتمالا در اینده نزدیک شاخص بورس مثبت می‌شود.