آخرین وضعیت بازار طلا و سکه پیش از 5 شهریور 99

تاریخ انتشار : چهارشنبه، 5 شهريور 1399

بازار سکه در معاملات روز سه شنبه بار دیگر روند صعودی به خود گرفت، افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که نرخ دلار نیز در بازار ارز تهران افزایش را تجربه کرد، از طرفی کاهش قیمت طلای جهانی بر قیمت سکه تاثیر منفی نداشته، بلکه افزایش قیمت را در این فلز با ارزش شاهد هستیم.

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس روندهای قیمتی بازارهای طلا و سکه را بررسی می‌کنیم.

سکه به دنبال تحکیم قیمت

بازار سکه در معاملات روز سه شنبه بار دیگر روند صعودی به خود گرفت. بهای هر سکه طرح جدید که روز دوشنبه با کاهش قیمت مواجه شده بود در جریان داد و ستدهای روز سه شنبه با 100 هزارتومان رشد در ارتفاع 10 میلیون و 800 هزار تومانی قرار گرفت.

افزایش 100 هزار تومانی قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که نرخ دلار نیز در بازار ارز تهران افزایش را تجربه کرد، از طرفی کاهش قیمت طلای جهانی بر قیمت سکه تاثیر منفی نداشته، بلکه افزایش قیمت را در این فلز با ارزش شاهد هستیم.

به نظر می‌رسد نوسانات سکه در کانال 10 میلیون تومان تا 11 میلیون تومان ادامه داشته باشد. به دلیل نوسانات بالای قیمت در طول هفته، تقاضا برای خرید سکه به شدت کاهش یافته و این موضوع باعث زیان مردم و فعالان صنف طلا شده است.

 

 

افت 30 دلاری طلا

در معاملات روز سه شنبه هر اونس طلا در بازار جهانی تحت تاثیر ثبات ارزش دلارکاهش یافت و تا ساعت16 در محدوده 1929 دلار قرار گرفت.

صعود بازارهای سهام روند رشد این فلز زرد رنگ رابا کندی مواجه کرده است. نرخ‌های بهره پایین، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تحت فشار قرار می‌دهد در حالی که جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا را افزایش می‌دهد.

فدرال رزرو مجموعه‌ای از اقدامات مالی و پولی محرک رشد را به اجرا گذاشته و برای کاهش زیان‌های اقتصادی ناشی از کرونا نرخ بهره را کاهش داده است. این اقدامات موجب شده قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 28 درصد افزایش یابد.

عاملی که روی معاملات بازار طلا تاثیر منفی گذاشت، خبر مثبت درباره درمان بیماری کووید- ۱۹ بود که به صعود سهام و دارایی‌های پرریسک دیگر کمک کرد.