۵۵۰۰ معدن در راه بورس

تاریخ انتشار : شنبه، 15 شهريور 1399

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در راستای تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر ورود معادن به بورس، با توجه به وجود ۵۵۰۰ معدن درخصوص روش‌های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی و یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می‌توان اقدام کرد.

 سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت، در جلسه‌ای که به منظور ورود معادن به بورس، با حضور مدیران سازمان بورس و مدیران معدنی برگزار شد، گفت: در راستای تاکید رییس جمهور محترم مبنی بر ورود معادن به بورس، جلسات متعددی در وزارت صمت برگزار گردیده و زمینه های آن در حال فراهم شدن است.

زرندی افزود: طبق تبصره 3 ماده 10 قانون معادن، پروانه بهره برداری سندی رسمی، لازم الاجراء، قابل معامله، تمدید و توثیق است، لذا موضوع واگذاری و انجام معاملات حق امتیاز به صورت یکجا و یا عرضه خرد قابل انجام‌است.

وی گفت: همچنین در خصوص بلاتکلیف، تعطیل و یا سلب صلاحیت شده (مطابق ماده 20 قانون معادن) موضوع تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با ورود چندین معدن و یا عرضه یکجا و حراج هریک از معادن در تابلوی بورس کالای ایران نیز قابلیت اجرایی شدن دارد.

معاون طرح و برنامه افزود: با توجه به وجود 5500 معدن درخصوص روش‌های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی و یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می‌توان اقدام کرد و سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران آمادگی خود را برای حمایت از این بخش اعلام کرد.

براساس گزارش شاتا، زرندی تاکید کرد: واگذاری معادن در بورس می‌تواند علاوه برایجاد تحرک و پویایی بخش معدن شفافیت و سرعت عمل در این حوزه را نیز افزایش دهند.