3 پیش‌بینی از آینده بورس / چشم‌انداز دلار و طلا در هفته جدید

تاریخ انتشار : شنبه، 22 شهريور 1399

در هفته اخیر تنها بازار سهام بازدهی منفی داشت و دو بازار دیگر یعنی طلا و دلار همچنان روندی مثبت را پشت سر می‌گذارند. با این روند چه چشم‌اندازی پیش‌روی این سه بازار در هفته جدید است؟

 درباره وضعیت احتمالی بازار طلا در هفته جدید دبیر اتحادیه طلای تهران گفته است: با توجه به نوسان‌ اخیر قیمت دلار پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه در هفته پیش‌رو مجددا روند صعودی داشته باشد. اگر قیمت انس جهانی طلا روند ثابت داشته باشد اما قیمت دلار در بازار داخل گران شود قیمت طلا احتمالا در این هفته پیش‌رو به طور جزئی افزایش می‌یابد.

درباره روند احتمالی بازار ارز در هفته جدید نیز محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی گفته است: در شرایط کنونی انتظارات منفی فعالان اقتصادی عامل کلیدی در بی ثباتی بازار ارز است و تا زمانی که عاملی جهت تعدیل انتظارت عمل نکند، ابزار‌ها برای ثبات‌بخشی به بازار ارز بسیار محدود است.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: احتمالا شنبه بازار مثبتی را شاهد خواهیم بود، زیرا هم قیمت دلار در بازار آزاد رشد چشم‌گیر داشته و هم قیمت‌های جهانی، اما تنها بخش منفی بازار هفته آتی پایین آمدن قیمت جهانی نفت است که تاثیرش روی شرکت‌های پالایشی بیشتر خواهد بود.

همچنین مدیرعامل فرابورس با اعلام اینکه یکی از مصوبات مهم جلسه شورای عالی بورس مربوط به الزام حقوقی‌ها به بازارگردانی در بورس و فرابورس است، پیش‌بینی کرد از هفته آینده بازار سهام روند متعادل و نقدشونده‌ای را در پیش بگیرد.