چرا بورس امروز رشد قوی نداشت؟ / سهام کوچک تا هفته بعد متعادل می‌شوند

تاریخ انتشار : دوشنبه، 24 شهريور 1399

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: روند رو به رشد قیمت دلار به مرور زمان می‌تواند روی سهام کوچک هم تاثیرگذار باشد.در آینده سهم‌های کوچک هستند که بازار بهتری خواهند داشت و به نظرم تا هفته آینده متعادل می‌شوند.

 شاخص کل بازار سهام امروز و تا این لحظه رشد 1.73 درصدی داشت. این در حالی است که شاخص هم وزن 11/ 0 افت داشته است. این روند رشد ضعیف شاخص بورس تا کی ادامه دارد؟

سهیلا صالحی، کارشناس بازار سرمایه در مورد روند بازار سهام  گفت: متاسفانه چون در این اواخر از سهم‌های کوچک حمایت نشده است همچنان سرمایه‌گذاران بی‌اعتماد هستند. برای سرمایه‌گذاران جذاب نیست که در حال حاضر به سمت سهام کوچک بروند.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد حمایت دولت از بورس و اینکه بازار همچنان رشد ضعیفی دارد، گفت: متاسفانه جلسات رسمی برای حمایت از بورس خروجی درست و حسابی ندارد. می‌خواهند بگویند ما به فکر بورس هستیم اما خروجی مثبتی که تأثیر مثبتی روی بازار داشته باشد ندیدیم. روزهای اولی که حرف از حمایت بود روی سهم‌های شاخص‌ساز حمایت‌هایی شد اما در واقع مثبت بودن شاخص طی روزهای اخیر به خاطر شرایط بنیادی است که دارند. دلیل مثبت بودن شاخص این است که ترس روی سهم‌های بزرگ کمتر شده، از طرفی قیمت دلار و و نیز وضعیت خوب بعضی از شاخص‌ها نیز تأثیرگذار بود.

صالحی در مورد وضعیت سهام کوچک در بازار گفت: روند رو به رشد قیمت دلار به مرور زمان می‌تواند روی سهام کوچک هم تاثیرگذار باشد. در آینده سهم‌های کوچک هستند که بازار بهتری خواهند داشت.

او ادامه داد: به نظرم طی روزهای آینده تقاضا برای سهم بزرگ خوب است اما تنها اتفاق خوبی که می‌تواند بیفتد ایجاد تعادل در سهم‌های کوچک است که به نظرم تا هفته آینده اتفاق خواهد افتاد. امروز شاهد تحرک‌هایی بسیار کمی برای سهم‌های کوچک بودم و فکر می‌کنم این سهام طی هفته‌های آینده می‌توانند پول را جذب می‌کنند.

او از پیش‌بینی خود برای ماه‌های آینده گفت: به نظرم تا انتخابات آمریکا یعنی حداقل تا یکی دوماه آینده بازار ابتدای سال را نخواهیم داشت. فقط باید انتظار این را داشته باشیم که در بازار تعادلی ایجاد شود. اگر شرایط مثبتی هم باشد برای سهم‌هایی خواهد بود که وضعیت مطلوب‌تری دارند.