گرانی جدید مسکن در راه است

تاریخ انتشار : پنجشنبه، 3 مهر 1399

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم: پیش‌بینی ما این است که گرانی مجدد طلا، سکه و دلار دوباره قیمت خانه را در شهرهای بزرگ و کوچک افزایش خواهد داد.

طبق گزارش اخیر بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۲۳ میلیون رسید. حال با نوسان قیمت دلار تحلیلگران آینده قیمت مسکن را افزایشی پیش‌بینی کرده‌اند. آیا با آرام شدن بازار ارز در نیمه دوم سال قیمت خانه روند با ثباتی خواهد داشت.

در همین زمینه دبیر انجمن انبوه‌سازان قم درباره آینده قیمت مسکن گفت: افزایش قیمت در بازارهای موازی مسکن باعث شده که تا حدودی تقاضا برای خرید خانه رونق گرفته است. پیش‌بینی ما این است که گرانی مجدد طلا، سکه و دلار دوباره قیمت خانه را در شهرهای بزرگ و کوچک افزایش خواهد داد. البته قیمت خانه آنقدر گران شده که حالا در وضعیت رکود تورمی قرار دارد.

محمدعلی ربانی افزود: چنانچه قیمت دلار مجدد در بازار گران شود، متوسط قیمت خانه هم از مرز ۲۳ میلیون تومان عبور خواهد کرد. ناگفته نماند که با افت شاخص بورس برخی سرمایه‌های جدید از بازار سهام روانه بازار مسکن شد. همین موضوع تقاضا را برای خرید خانه زیاد کرده است.

او با انتقاد از عدم برنامه دولت در حوزه ساخت‌وساز اظهار کرد: متاسفانه در بازار مسکن کنترل و نظارتی وجود ندارد و دولت تا پایان سال ۹۸ نیز برنامه‌ای در حوزه ساخت مسکن نداشت اما اخیرا با در نظر گرفتن ساخت مسکن ملی قرار است بر وضعیت این بازار تا حدودی نظارت شود.