چه لباسی در فصل پاییز بپوشیم؟

تاریخ انتشار : شنبه، 8 آبان 1400 22:37:02

نبض بازار: لباس پاییزه چه ویژگی‌هایی دارد؟ فصل پاییز با روزهای کوتاه، شب‌های طولانی و تاریک، و روزهای سرد و دل‌انگیز خود از راه رسیده و همه ما با چالش جدیدی مواجه شده‌ایم؛ اینکه چطور لباس بپوشیم تا هم بدن خود را گرم نگه داریم و هم شیک و خوش پوش دیده شویم؟

همیشه لباس‌های گرم همراه خود داشته باشید

دمای هوا در فصل پاییز نوسانات بسیار زیادی دارد. صبح‌ها هوا خنک است، ظهرها هوا کمی گرم می‌شود، شب‌ها نیز هوا کمی سردتر می‌شود. اگر قرار است که در طول روز تمام وقت خود را بیرون از خانه بگذرانید، دیگر وقت لباس عوض کردن ندارید. به همین دلیل، بهترین راه حل این است که صبح‌ها چند لایه لباس روی هم بپوشید. بدین ترتیب وقتی هوا گرم و یا سرد می‌شود، می‌توانید با کم کردن و یا زیاد کردن لایه‌های لباس، دمای بدن خود را با دمای هوا تطبیق بدهید.

انتخاب لباس پاییزه مناسب

زیر لباس‌های گرم خود یک تیشرت بپوشید

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای آن در فصل پاییز سرد می‌شود، بهتر است که همیشه زیر لباس‌های گرم خود یک تیشرت آستین بلند و یا آستین کوتاه بپوشید. شما می‌توانید این تیشرت را زیر یک ژاکت، و یا روی یک تاپ نازک بپوشید. همچنین می‌توانید یک بلوز یقه اسکی را همراه با یک بلوز دکمه‌دار بپوشید. اگر هم در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای آن ناگهان گرم می‌شود، می‌توانید یک تاپ نازک را زیر یک تیشرت آستین کوتاه بپوشید. در ادامه چند ایده دیگر برای شما بیان می‌کنیم:

  • یک تاپ نازک گیپور را زیر یک تیشرت آستین بلند پوشید. وقتی که بخشی از این تاپ گیپور از زیر یقه تیشرت نمایان می‌شود، استایل شما خانمانه‌تر به نظر می‌رسد.
  • یک پیراهن دکمه‌دار با طرح چهارخانه را روی یک تاپ ساده سفید یا یک تیشرت آستین کوتاه ساده بپوشید. برای داشتن یک استایل کلاسیک، این لباس‌ها را با یک شلوار جین و یک جفت چکمه بنددار ست کنید.
  • همچنین می‌توانید یک بلوز بلند و بافتنی را روی یک تیشرت آستین بلند بپوشید و این ترکیب را با یک شلوار جین اسکینی ست کنید.

زیر لباس‌های گرم خود یک تیشرت بپوشید

برای بیرون رفتن از خانه، لباس‌های مناسبی را انتخاب کنید

معمولا در فصل پاییز، ظهرها هوا گرم است و صبح‌ها و شب‌ها هوا کمی سرد می‌شود. به همین دلیل، بهتر است روی بلوز خود لباس گرمی بپوشید که اگر گرمتان شد بتوانید به راحتی بتوانید آن را در بیاورید. در ادامه، چند پیشنهاد به شما ارائه می‌دهیم:

  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید هوای آن در فصل پاییز کمی گرم است، بهتر است یک کت نازک و سبک، یک ژاکت بافتنی نازک، و یا یک سوئیت‌شرت روی بلوز خود بپوشید.
  • از پوشیدن هرگونه لباسی که خیلی ضخیم و یا خیلی گرم است خودداری کنید.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای آن در فصل پاییز سرد و مرطوب است، بهتر است روی بلوز خود یک کت پاییزی و یا یک ترنچ کت بلند بپوشید.
  • یکی دیگر از لباس‌های محبوب در فصل پاییز، هودی یا همان سوئیت‌شرت کلاهدار است.

برای بیرون رفتن از خانه، لباس‌های مناسبی را انتخاب کنید

دامن و یا شلوار بلند بپوشید

اگر دوست دارید که در فصل پاییز هم دامن بپوشید، برای اینکه هم بدنتان گرم باقی بماند و هم خوشتیپ و شیک دیده شوید، می‌توانید زیر آن یک جوراب شلواری با رنگ تیره بپوشید. با این حال، بهترین گزینه برای روزهای سرد فصل پاییز، شلوار جین بلند و یا شلوار تیره رنگ است. در ادامه چند ایده دیگر برای شما بیان می‌کنیم:

  • اگر شلوار جینی که انتخاب می‌کنید تنگ است، می‌توانید آن را با یک نیم بوت ست کرده و دم‌‌پای شلوار خود را درون بوت‌تان قرار دهید.
  • همچنین می‌توانید یک دامن پشمی یا مخمل کبریتی را با یک جوراب شلواری تک رنگ با رنگی تیره ست کنید.

دامن و یا شلوار بلند بپوشید

بوت و کفش اسپرت با لباس پاییزه

فصل پاییز فصل خداحافظی با صندل‌ها است. به جای این‌ها، می‌توانید به سراغ کفش‌های جلو بسته، نیم بوت، کفش‌های غیر رسمی، و کفش‌های ورزشی بروید. در ادامه چند پیشنهاد متفاوت به شما ارائه می‌دهیم:

  • برای اینکه پاهای خود را در روزهای سرد و بارانی گرم نگه دارید و هم زمان خوشتیپ دیده شوید، می‌توانید از کفش‌های UGG استفاده کنید.
  • اگر اهل استایل ارتشی و اسپرت هستید، می‌توانید از کفش‌های دکتر مارتین و یا دیگر کفش‌های ارتشی استفاده کنید.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای آن در فصل پاییز گرمتر است، می‌توانید از کفش‌های کمی خنک و سبک‌تر مثل ونس، تامز، و یا چاک تیلور استفاده کنید.
  • برای داشتن یک استایل مدرن، می‌توانید بوت‌های بلند و تا سر زانو، بوت‌های تا زیر زانو، و نیم بوت بپوشید.

چکمه یا کفش اسپرت بپوشید

اکسسوری مناسب تهیه کنید

اکسسوری پاییزی مانند شال گردن، کلاه، و دستکش، نه تنها باعث می‌شوند که در روزهای سرد فصل پاییز بدن خود را گرم نگه دارید، بلکه کاری می‌کنند که شما خوشتیپ‎تر هم به نظر برسید. همچنین، اگر در طول روز هوا کمی گرمتر بشود، به راحتی می‌توانید آن‌ها را در بیاورید. در ادامه چند پیشنهاد متفاوت به شما ارائه می‌دهیم:

  • برای اینکه خوشتیپ‌تر دیده شوید، می‌توانید از کلاه‌های لبه‌دار و یا کلاه‌های مخمل کبریتی استفاده کنید.
  • سعی کنید که جنس شال گردن خود را فلانل، و طرح آن را ساده و یا چهارخانه انتخاب کنید.
  • سعی کنید از شال گردن پشمی و یا بافتنی استفاده نکنید، مگر اینکه محل زندگیتان در فصل پاییز هم کاملا سرد باشد.
  • دستکش‌ها مدل‌های بسیار متفاوتی دارند. می‌توانید برای فصل پاییز از یک جفت دستکش جیر و یا چرم استفاده کنید.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای آن در فصل پاییز زیاد سرد نیست، می‌توانید از یک جفت دستکش بدون بدون انگشت استفاده کنید.

برای فصل پاییز، اکسسوری مناسب تهیه کنید

نحوه انتخاب رنگ، طرح و پارچه مناسب برای لباس پاییزه

برای لباس پاییزه خود رنگ‌های مناسبی را انتخاب کنید

معمولا وقتی فصل پاییز از راه می‌رسد و هوا رو به سرد شدن می‌رود، بهتر است که به سراغ لباس‌هایی با رنگ‌های تیره و خنثی برویم. به همین دلیل بهتر است در این فصل از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های روشن مثل سفید، رنگ‌های پاستلی، و رنگ‌های نئونی خودداری کنید. در ادامه، رنگ‌هایی که برای فصل پاییز مناسب هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

  • رنگ‌های تیره از جمله قرمز تیره، آبی تیره، و آلویی.
  • رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای، خاکستری، و مشکی.
  • رنگ‌ها گرم مانند قهوه‌ای، بژ، طلایی، سبز جنگلی، سبز تیره، و سبز زیتونی.
  • رنگ‌های گرم و همرنگ با برگ‌های درختان در فصل پاییز مثل کرم، طلایی، مسی، قرمز تیره، و نارنجی تیره.

 برای لباس پاییزه خود رنگ‌های مناسبی را انتخاب کنید

برای لباس پاییزه خود پارچه‌ با طرح‌ مناسب انتخاب کنید

معمولا بعضی طرح‌ها برای لباس‌های پاییزی مناسب‌تر هستند. پارچه‌هایی که طرح گل با رنگ‌های روشن و شاد دارند، افراد را به یاد فصل بهار و تابستان می‌اندازند. به همین دلیل، پوشیدن این لباس‌ها در روزهای سرد و بارانی فصل پاییز، کار چندان جالبی نیست. بهترین طرح‌ها برای لباس‌های پاییزی، لباس‌های چهارخانه و یا شطرنجی هستند. اگر هم به لباس‌های گل‌دار خیلی علاقه دارید، می‌توانید لباس‌هایی بپوشید که رنگ گل‌های روی آنها تیره است. همچنین، می‌توانید لباس‌های گل‌داری انتخاب کنید که رنگ زمینه آن تیره است؛ مثلا مشکی، آبی تیره، آلویی، و یا قرمز تیره.

برای لباس پاییزه خود پارچه‌ با طرح‌ مناسب انتخاب کنید

برای لباس‌های پاییزی خود پارچه‌های مناسبی انتخاب کنید

بهتر است برای فصل پاییز، پارچه لباس‌های خود را به نحوی انتخاب کنید که دمای بدنتان حفظ شود. از انتخاب پارچه‌های نازک مثل لینن، ابریشم، و کتان نازک خودداری کنید. این پارچه‌های برای فصل پاییز خیلی نازک هستند و بهتر است آنها را برای فصول گرمتر مثل بهار و تابستان استفاده کنید. مناسبترین پارچه‌ها برای لباس‌های پاییزی عبارتند از:

  • چرم طبیعی
  • جیر
  • چرم مصنوعی
  • جین
  • مخمل کبریتی
  • کتان راه‌راه و یا شطرنجی

برای لباس‌های پاییزی خود پارچه‌های مناسبی انتخاب کنید

نحوه ست کردن لباس‌های پاییزی با یکدیگر

بوت‌های خود را با شلوار جین ست کنید

وقتی هوا سردتر می‌شود، با استفاده از شلوار جین و چکمه می‌توانید پاهای خود را گرم نگه دارید. اما به یاد داشته باشید که اگر شلوار جین تنگ و چسبان می‌پوشید، بهتر است دم‌پای آن را درون چکمه خود قرار دهید و اگر شلوار جین دم‌پا گشاد و مدل بوت کات می‌پوشید، بهتر است دم‌پای آن را روی چکمه خود قرار دهید.

بوت‌های خود را با شلوار جین ست کنید

ست کردن دامن و پیراهن

اگر عاشق دامن و پیراهن هستید و برایتان سخت است که چندین ماه با این لباس‌های خود خداحافظی کنید، می‌توانید آن‌ها را همراه با یک جوراب شلواری با رنگی تیره بپوشید. برای داشتن یک استایل شیک، می‌توانید این ترکیب را با یک جفت بوت ست کنید.

 ست کردن دامن و پیراهن

روی لباس‌های سبک خود از کت‌های پاییزی استفاده کنید

درست است که فصل پاییز از راه رسیده و هوا کمی سرد شده است، اما این به این معنا نیست که باید با لباس‌های نازک خود به طور کامل خداحافظی کنید. برای مثال، می‌توانید تاپ‌ها و یا تیشرت‌های آستین کوتاه خود را همراه با یک کت یا ژاکت نازک و شیک بپوشید تا هم بدنتان گرم باقی بماند و هم خوش استایل دیده شوید. همچنین می‌توانید روی لباس‌های نازک خود یک سوییت‌شرت یا هودی نازک بپوشید. در ادامه چند پیشنهاد دیگر به شما ارائه می‌دهیم:

  • ژاکت‌های پاییزی قدهای متفاوتی دارند. برای داشتن یک استایل شیک و متفاوت، می‌توانید یک ژاکت بلند را روی بلوز خود بپوشید و روی آن یک کمربند پهن ببندید.
  • این ترکیب را با یک شلوار جین و یک جفت بوت بلند ست کنید و لذت ببرید!
  • اگر دوست دارید که استایل شما کمی از حالت سادگی خارج شود، می‌توانید یک کت مخمل کبریتی یا یک کت کوتاه انتخاب کنید.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای آن در فصل پاییز کمی سرد می‌شود، بهتر است از کت‌های بلند مثل ترنچ کت استفاده کنید تا هم دمای بدنتان حفظ شود و هم خوش پوش دیده شود.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای آن در فصل پاییز همچنان کمی گرم است، بهتر است کتی بپوشید که تودوزی و آستر نداشته باشد.

روی لباس‌های سبک خود از کت‌های پاییزی استفاده کنید

روی بلوز خود یک لباس گرم بپوشید

می‌توانید در یک صبح خنک پاییزی، تاپ خود را زیر یک تیشرت آستین بلند یا یک ژاکت بپوشید. در ادامه چند پیشنهاد دیگر به شما ارائه می‌دهیم:

  • می‌توانید یک تیشرت توری رنگی را روی یک تاپ با همان رنگ بپوشید.
  • اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای آن در فصل پاییز کمی سرد است، می‌توانید یک تاپ یا یک تیشرت آستین کوتاه را زیر یک بلوز یقه اسکی بپوشید.
  • همچنین، می‌توانید یک بلوز دکمه‌دار را با یک بلوز بافتنی ست کنید.
  • بسته به اینکه هوای محل زندگی شما چقدر گرم یا سرد باشد، می‌توانید زیر بلوز دکمه‌دار خود یک تاپ، تیشرت آستین کوتاه یا تیشرت آستین بلند بپوشید.

روی بلوز خود یک لباس گرم بپوشید

لباس‌های متفاوت را با هم ست کنید

فصل پاییز یعنی فصل تناقض؛ یعنی تبدیل شدن تابستان به زمستان و گرما به سرما. به همین دلیل، شما هم می‌توانید با ایجاد کنتراست در لباس‌های خود، استایل متفاوتی داشته باشید. برای مثال، می‌توانید لباس‌های ساده و تک رنگ را با لباس‌های چهارخانه ست کنید. می‌توانید رنگ‌های روشن را رنگ‌های تیره ست کنید. همچنین، می‌توانید لباس‌هایی را با هم ست کنید که پارچه‌های متفاوتی دارند. در ادامه چند پیشنهاد برای ترکیب لباس‌های مختلف با یکدیگر به شما ارائه می‌دهیم:

می‌توانید پارچه‌های گیپور را با پارچه چرمی ست کنید. این دو پارچه با هم بسیار متفاوت هستند، به همین دلیل ترکیب آنها با هم یک تناقض شیک زیبا ایجاد می‌کند. یک راه دیگر برای ترکیب کردن پارچه‌های متفاوت با هم این است که یک جفت بوت چرمی را با جوراب بافتنی تک رنگ ست کنید. می‌توانید یک تیشرت با رنگ تیره را زیر یک سوئیت‌شرت با رنگ روشن بپوشید. از ترکیب کردن پارچه‌هایی با طرح‌های متفاوت با هم اصلا نترسید. برای مثال، می‌توانید یک بلوز چهارخانه دکمه‌دار به رنگ قرمز را با یک تیشرت به رنگ سفید ست کنید.

لباس‌های متفاوت را با هم ست کنید

همچنین می‌توانید یک دامن با طرح گلدار و رنگ تیره را با یک بلوز گیپور با رنگ مشکی ست کنید. همچنین می‌توانید یک بلوز گشاد (استایل بوهو) را با یک شلوار جیت تنگ و یک جفت بوت ست کنید. در این حالت می‌توانید یک شال ابریشمی رنگی و یا یک کمربند ضخیم و چرمی به دور کمر خود ببندید تا استایل شیک و خاصی داشته باشید.

انتهای پیام