با احیای وزارت بازرگانی، تولید و تنظیم بازار فولاد از یکدیگر تفکیک می‌شوند

تاریخ انتشار : يکشنبه، 12 تير 1401 11:35:30

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به طرح مجلس برای تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت، افزود: به نظر می‌رسد بخش فولاد هم مانند بخش‌های دیگر در بخش تولید باید تحت اختیار وزارت صنعت و معدن باشد و در بخش تنظیم بازار و تامین مواد اولیه وزارت بازرگانی نظر بدهد.

 

* احیای وزارت بازرگانی می‌تواند به تنظیم بهتر بازار کمک کند

 

به گزارش آرتان پرس، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه موافق احیای وزارت بازرگانی است گفت: اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت آنقدر زیاد است که که وزیر توانایی رسیدگی به همه امور را ندارد و به نظر می‌رسد تفکیک آن کار معقولی باشد.

جعفر قادری، با اشاره به طرح مجلس برای تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت افزود:

به نظر می‌رسد بخش فولاد هم مانند بخش‌های دیگر در بخش تولید باید تحت اختیار وزارت صنعت و معدن باشد و در بخش تنظیم بازار و تامین مواد اولیه وزارت بازرگانی نظر بدهد.

به گفته وی، اکنون تولید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد باید اقدامات جهادی در این زمینه انجام شود. ضمن اینکه احیای وزارت بازرگانی می‌تواند به تنظیم بهتر بازار کمک کند.

سخنگوی دولت نیز در این خصوص عنوان کرده بود:

«دولت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد. از جمله دلایل اعلام موافقت تقویت و تجمیع ابزار‌های نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌ کننده بود.»