تولیدکنندگان صربستان، ازبکستان و چک پیشتاز صادرات به اوکراین

تاریخ انتشار : يکشنبه، 26 تير 1401 10:50:31

پتروتحلیل-بازار پلی اتیلن سنگین کشور اوکراین در اواسط ژوئیه شاهد تقاضای ضعیفی بود، زیرا مبدل‌ها پلیمر کافی در اختیار داشتند تا در حالی که منتظر دور جدیدی از کاهش قیمت‌ها هستند، به‌طور قطعی کار کنند. خریداران بیشترین علاقه را به گریدهای بسته بندی پلیمر داشته اند. عرضه بسیار بالاتر از تقاضا بوده است. در 10 روز جولای، بیش از 3370 تن HDPE وارد کشور اوکراین شد. تولیدکنندگان صربستان، ازبکستان و چک پیشتاز صادرات به اوکراین بودند.

تامین کنندگان خارجی، قیمت HDPE را در اوکراین در اوایل این ماه کاهش دادند. مواد پلی اتیلن فیلم صربستان با قیمت 1500-1510 یورو در کارخانه FCA عرضه شد. چند تاجر شروع به تعدیل قیمت ها برای نوسانات پول ملی در برابر دلار آمریکا و یورو کردند. با این حال، مبدل‌ها چنین پیشنهاداتی را رد می‌کردند. معامله گران ترکیه HDPE ازبکستان را با قیمت 1440-1470 دلار در هر تن FCA استانبول عرضه کردند.

بازار HDPE اوکراین در نیمه دوم جولای با ثبات خواهد بود. مبدل ها در صورت نیاز، مواد را به دست خواهند آورد. معامله گران سعی خواهند کرد قیمت ها را مطابق با نرخ مبادله UAH/USD و UAH/EUR اصلاح کنند. آنها همچنین برای فروش مواد قدیمی تخفیف می دهند و سرمایه در گردش را تسریع می کنند.