رستم قاسمی گفت: تا پایان دولت سیزدهم ۴میلیون مسکن می‌سازیم

تاریخ انتشار : شنبه، 1 مرداد 1401 07:17:03

به گزارش نبض بازار ، به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت سیزدهم ۴میلیون مسکن به مردم تحویل می‌دهیم.

تسنیم گزارش داد، رستم قاسمی درباره ظرفیت ثبت‌نام برای متقاضیان جدید در طرح نهضت ملی مسکن گفت: در تعدادی از استان‌های کشور که زمین به مقدار کافی وجود دارد و متقاضیان کمی ثبت‌نام کرده‌اند این سامانه باز شده و احتمالا برای تعداد دیگری از شهر‌های کشور هم باز می‌شود.

قاسمی ادامه داد: در جایی که زمین کافی داریم به دنبال متقاضی هستیم و برای ثبت‌نام هم محدودیت نداریم. موظف هستیم ۳٫۲میلیون واحد مسکن را بسازیم که با احتساب ۸۰۰هزار واحد مسکن روستایی ۴میلیون واحد خواهد شد. این ۴میلیون مسکن نیز در ۲ بخش ساخته می‌شود.

وی افزود: مسکن در کشور یک ساله ساخته نمی‌شود و معمولا ۱٫۵ تا ۲ سال زمان می‌برد. در حال حاضر ساخت حدود یک میلیون و ۳۰۰ واحد شروع شده که طی چند ماه آینده آن را به ۲ میلیون واحد می‌رسانیم.

دو میلیون واحد جدید تا سقف شهری آن که حدود ۱٫۵ میلیون واحد کسری در دست اجرا داریم نیز در کمیته -کمیسیون- ماده ۵ شورای عالی شهرسازی است که حداکثر تا پایان شهریور زمین ۳٫۲ میلیون واحد زمین موردنیاز شهری را تحویل می‌دهیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در بحث ثبت‌نام نهضت ملی مسکن به همین ۴میلیون هم اکتفا نمی‌کنیم و بر اساس دستور رئیس‌جمهور باید نیازمندی‌های مردم را تامین کنیم.

توافق با بنیاد مسکن برای آغاز ساخت ۳۰۰هزار مسکن روستایی

رستم قاسمی با اشاره به آغاز ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکن روستایی، گفت: هفته آینده برای ساخت ۳۰۰هزار واحد دیگر با بنیاد مسکن به توافق می‌رسیم. ما متعهد هستیم و اطمینان داریم که با این شرایطی که امروز در کشور شروع شده ۴میلیون واحد مسکونی در کشور تا پایان دولت به مردم تحویل داده می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: تعهد دولت این است که ۳٫۲میلیون واحد شهری و ۸۰۰هزار واحد روستایی بسازد. تا امروز، یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد در کل کشور از عملیات فوندانسیون تا عملیات نازک‌کاری را در دست اجرا داریم.

این عدد، عدد بی‌سابقه‌ای است. کل زمین‌هایی که در اختیار دولت بود یک میلیون و ۶۰هزار واحد و ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد در کل کشور شهری شروع شده که کار بزرگی انجام شده است.