کاهش نویز تصاویر با هوش مصنوعی گوگل/ عکاسی در شب آسان می‌شود؟

تاریخ انتشار : پنجشنبه، 3 شهريور 1401 12:17:50

به گزارش نبض بازار، پیشرفت‌های تکنولوژی و طراحی و تولید دوربین‌های عکاسی با قابلیت‌های نو و کاربردی، کمک بسیار خوبی برای بالابردن کیفیت عکس‌ها کرده است. اما همچنان وجود نویزها در عکس‌هایی که در شب گرفته‌می‌شوند، معضل بسیاری از افراد است که هوش مصنوعی به نظر این مشکل را حل کرده‌است.

به نقل از تجارت نیوز ، نویز یک مساله خیلی مهم در عکاسی در شب است. در واقع با وجود تمام تکنیک‌هایی که برای کاهش نویز در عکاسی از شب وجود دارد، اما همچنان نویزها در عکاسی را در شب دشوار می‌کنند.

با ین حال به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی در این حوزه نیز قصد دارد، تحولاتی را به وجود بیاورد. چرا که طبق تحقیقات گوگل جادوی هوش‌مصنوعی می‌تواند نویز تصویربرداری در شب را به‌شدت کاهش دهد.

به نقل از techcrunch، قرار است که هوش مصنوعی را به الگوریتم‌هایی که بر روی داده‌های تصویر خام اجرا می‌شوند، اضافه کنند. پس از آن توسط حسگرهای تصویربرداری، تصاویر و فیلم‌های بدون نویز تولید می‌شود.

عکاس محاسباتی و هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی جدید Neural Radiance Fields (NeRF) گوگل، با عنوان RawNeRF (با نام مستعار NeRF در تاریکی)، همه نویزهای داخل تصاویر را حذف می‌کند.

این هوش مصنوعی تصاویری را در شب به عکاس تحویل می‌دهند بدون وجود نویزها تقریباً بی‌عیب به نظر می‌رسند. حتی می‌توانند عکس‌های سه بعدی کاملاً مصنوعی تولید کنند.

امکانات این فناوری، حتی با سطح ابتدایی که در حال حاضر در آن قرار دارد، بسیار شگفت انگیز است. فناوری جدید گوگل پتانسیل زیادی برای همه چیز از دوربین گوشی‌های هوشمند گرفته تا نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی ارائه می‌دهد.

در حال حاضر اما عکاسی محاسباتی و هوش مصنوعی یک محصول تحقیقاتی است و هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته‌است. دوست داران این تکنولوژی امیدارند که  ظرف یک یا دو سال آینده، این فناوری (یا چیزی شبیه به آن) در بسیاری از ابزارهای ویرایشی که آن‌ها روزانه از استفاده می‌کنند، اجرا شود.