دلایل نوسان قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار : يکشنبه، 9 بهمن 1401 20:36:17

به گزارشنبض بازار ، نیما میرزایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه بورس خبرگزاری صداوسیما گفت: در ادامه با توزیع واکسن کرونا، خوشبینی‌ها و همچنین تولیدات و صادرات چین افزایش پیدا کرد و قیمت جهانی نفت نیز به مرور در مدت ۲ سال افزایش یافت.

وی در ادامه گفت: با شروع جنگ میان روسیه و اوکراین و در نظر گرفتن روسیه به عنوان یکی از تولید و صادرکننده اصلی حامل‌های انرژی، شاهد ادامه رشد قیمت جهانی نفت بودیم، به گونه‌ای که قیمت جهانی نفت برنت تا محدوده ۱۴۰ دلار هم جهش قیمتی خود را در ماه‌های اخیر ثبت کرد.

میرزایی گفت: در موج حرکتی اخیر نیز شاهد یک روند نزولی قیمت جهانی نفت برنت هستیم که به نظر می‌رسد این قیمت متاثر از سیاست‌های اتخاذی کشور چین در خصوص کووید صفر و همچنین کاهش نسبی تنش جنگ روسیه و اوکراین بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:، اما اگر سقف کانال حمایتی بتواند در محدوده ۹۰ دلار موفق شود، می‌توانیم شاهد روند صعودی مجدد باشیم.

وی گفت: بودجه سال آینده طراحی شده توسط ایران و عربستان به عنوان دو کشور تولیدکننده نفت نشان می‌دهد که این کشور‌ها محدوده ۷۰ تا ۸۰ دلار را به عنوان بودجه خود در نظر گرفته اند که رقم منطقی و مطلوبی است.